jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۹۱۴۵۴۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵  |  ۱۵:۲۶

رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر گسترش زیرساخت‌های تجاری با کشورهای شمالی گفت: خطوط منظم هوایی تهران ـ آستراخان ـ تهران از اواسط خرداد برقرار شده و از این پس زمان و هزینه تجارت با روسیه و دسترسی به بندر استراتژیک آستراخان به صورت محسوسی کاهش خواهد یافت.

خط پروازی تهران ـ آستاراخان ـ تهران آغاز به کار کرد/ کاهش زمان و هزینه تجارت با روسیه

به گزارش جام جم آنلاین، ولی‌ا‌... افخمی‌راد با بیان این موضوع گفت: پس از برقراری خطوط منظم دریایی از بنادر شمالی کشور به مقصد آستارخان روسیه و اکتائو قزاقستان که در قالب بسته نخست یارانه حمل و نقل صاداتی از خرداد ماه سال 1394 راه‌اندازی شد، به منظور تسهیل تردد تجار و صادرکنندگان ایرانی که کالاهای خود را با کشتی به بندر آستاراخان ارسال کرده بودند، خط پروازی منظم تهران ـ آستاراخان پیش‌بینی شد.

وی با اشاره به سیاست سازمان توسعه تجارت برای ایجاد زیرساخت‌های صادراتی به جای پرداخت جوایز نقدی، اظهار داشت: بر اساس همین رویکرد و از محل مشوق‌های صادراتی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت هواپیمایی تابان منعقد و مقرر شد شرکت هواپیمایی تابان در طول 6 ماه، خط پروازی منظم بین فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه بندر آستاراخان را راه‌اندازی کند.

رییس سازمان توسعه تحارت با بیان اینکه هم‌اکنون این خطوط پروازی آماده خدمت‌رسانی به تجار ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این خط پروازی بر اساس پیشنهادهای تجار و بازرگانان و بخش خصوصی بوده و با توجه به اینکه هر هفته دوبار در روزهای سه شنبه و جمعه پرواز به مقصد آستاراخان انجام می‌شود از همه فعالان اقتصادی در بازار روسیه انتظار داریم از این امکان به نحو مطلوب بهره‌برداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه فصل نوینی در تجارت میان ایران و روسیه ایجاد شده است، یادآور شد: پس از کاهش سطح مراودات تجاری روسیه و ترکیه، اهمیت تجارت تهران و مسکو مضاعف شده و برای پیشبرد اهداف دو کشور راه‌اندازی این خط پروازی لازم و ضروری بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پیش از این هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی ایران و حتی روس به مقصد آستاراخان پرواز نداشتند و تجار و بازرگانان مجبور بودند به صورت غیرمستقیم و با صرف هزینه و زمان دو برابر از تهران به مسکو یا استانبول رفته و از آنجا عازم آستراخان شوند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

شیوع ویروس کرونا طی شش ماه اخیر باعث شده حدود 80 درصد مشاغل و کسب و کارها تحت تاثیر قرار گیرند و با مسائلی چون تعدیل نیرو، کاهش تولید یا افزایش هزینه‌ها مواجه شوند و گاهی میزان موجودی آنها در انبار افزایش یابد.

باید به تغییر نسخه اندیشید

باید به تغییر نسخه اندیشید

آنچه امروز در عرصه اقتصاد ایران می‌گذرد نشان‌دهنده و حکایتگر وجود مشکلی ساختاری و ساختی در اقتصاد کشور است،‌ مشکلی که رفع آن فقط از طریق بازطراحی بنیادین و انقلابی این اقتصاد و تغییر نسخه کلان حاکم بر آن امکان‌پذیر است.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر