بانوی بسکتبالیستی که می خواهد خارج از ایران بازی کند

خدادادی به هدفش در تیم ملی رسید اما آرزویش این است یک روز با لباس تیم ملی در میادین بزرگ بین المللی به میدان برود
کد خبر: ۹۱۳۷۳۹
بانوی بسکتبالیستی که می خواهد خارج از ایران بازی کند

ملی پوش باتجربه و متعصب بسکتبال بانوان ایران می گوید دلش می خواهد همراه تیم ملی در یک تورنمنت بین المللی شرکت کند.مژگان خدادادی که بازیکن 2 و 3 بسکتبال ایران است تاکنون علاوه بر تیم ملی بانوان در تیم های مختلف باشگاهی به میدان رفته است. گفت و گوی جام جم ورزشی با مژگان خدادای را می خوانید:

بسکتبال را از چه زمانی آغاز کردید؟

فعالیتم را در ورزش از دبیرستان آغاز کردمکه در نهایت به تیم شهر معرفی شدم . جا دارد از مربی زحمتکش و سختکوشم خانم افسانه حسن نایبی و پدرومادرم که در رسیدن من به جایگاه کنونی در بسکتبال ایران نقش بسیار موثری داشتند ، تشکر کنم.

چند سال در تیم ملی بازی می کنید و از سوابق دیگرتان در باشگاهها بگویید؟

حدود ده سال عضو تیم ملی هستم و در باشگاههای قزوین مانند ؛ حجاب ، کشت و صنعت الله آباد ، هفت الماس و ماکارونی جهان بازی کردم.در تیم های بندر عباس و تیم کوشا سپهر تهران هم عناوین اول تا سوم لیگ برتر را تجربه کرده ام.

تحصیلات تان در چه سطحی است؟

من مدرک کارشناسی سخت افزار کامپیوتر دارم و کارشناسی ارشد بازاریابی ورزش خواندم.

آیا تاکنون از سوی تیم های خارجی پیشنهادی داشتید؟

ما مسابقه های بین المللی نداریم بنابراین جایی هم دیده نمی شویم که بخواهند به ما پیشنهاد بازی در تیم های خارجی بدهند.

هدف تان در ادامه این ورزش چیست؟

من از زمانی که پا به بسکتبال گذاشتم هدفم حضور در تیم ملی بود اما اکنون به هدف های دیگر فکر می کنم. همیشه می گفتم چرا با وجود پتانسیل خوب بسکتبال بانوان هنوز نتوانستیم در سطح بین المللی خودمان را نشان بدهیم. بسکتبالیست های باحجاب ایرانی مشکلی برای حضور در میدان بین المللی ندارند زیرا مانند فوتبال و والیبال طراحی لباس ما مناسب است و فدراسیون جهانی باید همکاری کند.

اوضاع تیم ها در زمان استراحت فصل چگونه است؟

بسکتبال بانوان حامیان مالی ندارد روی این اصل تا شروع رقابت ها کار خاصی صورت نمی گیرد زیرا هزینه بر است . تیم ها چند روز مانده به بازی ها جمع و جور می شوند که این برای بسکتبال بانوان خوب نیست. ما باید در تمامی ماههای سال تمرین کنیم و مسابقه بدهیم.من نمی گویم مبلغی که آقایان می گیرند در بسکتبال بانوان لحاظ شود اما باید بیشتر به بانوان توجه کنند تا بسکتبال بانوان در سطح ملی و بین المللی از ظرفیت های خودش بهره مند شود.

گفت و گو : نعیمه ظفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها