رسانه تعاملی شرط راه‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای

برگزاری کمپین‌های رسانه‌ای در طبقه امور برنامه‌ریزی شده در هنجارهای رسانه‌ای قرار می‌گیرد. چگونگی اجرای تاکتیک کمپین‌های رسانه‌ای نیازمند مطالعه‌ای عمیق و دقیق است. یک بخش عمده از این مطالعه شامل مخاطبان عام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۶۹۰
رسانه تعاملی شرط راه‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای

به عنوان نمونه، برنامه‌ای که مخاطب آن جوانان هستند، کمپینی متناسب با جوانان را می‌طلبد. در برنامه‌های خانواده، پیام‌های کمپینی باید به صورت نمایشی تعریف و منتقل شود چراکه مخاطب آن بیشتر خانم‌ها هستند. کمپین‌های رسانه‌ای بیشتر شامل تاکتیک‌های عملیاتی رسانه‌هاست که به فرهنگ‌سازی در مخاطب عام منجر می‌شود. لذا با هدف فرهنگ‌سازی، کسی با رسانه مخالفتی ندارد تا کمپین راه‌اندازی کند. حتی تبلیغات رسانه‌ای هم می‌تواند بخشی از کمپین‌های رسانه‌ای بخصوص در حوزه اقتصادمقاومتی باشد و مردم را به حمایت و خرید کالای ایرانی تشویق و ترغیب کند. اما باید توجه داشت که امکان راه‌اندازی کمپین رسانه‌ای توسط رادیو و تلویزیون بواسطه تعامل یکسویه یا وجود ندارد یا خیلی کم است، چرا که مشخصه بارز کمپین‌ها، تعامل چندسویه است. رادیو و تلویزیون به شرطی می‌توانند کمپین‌های موفق راه‌اندازی کنند که تبدیل به رسانه‌ای تعاملی شوند، مانند فضایی که در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی وجود دارد.

راه‌‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای می‌تواند یک فرصت رسانه‌ای باشد، اما اگر قرار است این کمپین‌ها در بستر تلگرام، اینستاگرام، توییتر و... راه‌اندازی شود به نوعی بازی‌کردن رادیو و تلویزیون خودی در زمین بیگانه است که این مساله مطالعه بیشتری را می‌طلبد. اما طبق وعده‌ای که در سال‌های گذشته بارها درمورد اینترنت ملی داده شده است، چنانچه این وعده عملی شود، دیگر راه‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای از امنیت، اعتماد و اطمینان بیشتری برخوردار خواهد شد. کمپین‌های رسانه‌ای می‌توانند بستر مناسبی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصادمقاومتی، حمایت از تولید ملی، ترویج اخلاق شهروندی و وحدت ملی و... باشند.

دکتر حسن خجسته

کارشناس رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها