هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی:

90 درصد حمل و نقل جهان از طریق اقیانوس صورت می گیرد

هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی گفت: اقیانوس ها از نظر اقتصادی و امنیتی اهمیت دارند و بخشی از اقتصاد جهان متکی به دریاها و اقیانوس ها است.
کد خبر: ۹۱۳۰۵۷
90 درصد حمل و نقل جهان از طریق اقیانوس صورت می گیرد

به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، وحید چگینی در برنامه «سیاره آبی» گفت : اقیانوس ها 71 درصد سطح زمین را پوشش می دهد که در تعادل اکوسیستم نقش مهمی دارد. فرآیندی که در اقیانوس ها انجام می شود مانند جریان دریایی، حرکت آب، چرخش آب، همینطور سایر فرآیند عمودی و افقی باعث می شود اقلیم و آب وهوای جهانی تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی افزود: اقیانوس ها از نظر اقتصادی و امنیتی اهمیت دارند و بخشی از اقتصاد جهان متکی به دریاها و اقیانوس ها است. اقیانوس از جهت حمل و نقل، نفت، گاز و سایر منابع به اهمیت موضوع اضافه کرده است.

هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی در ادامه گفت: در تمام کتاب های علمی مرزی که برای اقیانوس هند تعریف شده از سمتی که به کشور ما محدوده می شود.

چگینی افزود: ما در مرز اقیانوس هند قرار گرفته ایم؛ خلیج فارس و دریای عمان یکی از دریاهای حاشیه ای اقیانوس هند محسوب می شود بنابراین اقلیم آب و هوایی اقیانوس هند کشور ما را مستقیما تحت تاثیر قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها