در ماه رمضان بسیاری از مردم از نظر غذایی دچار مشکلاتی می شوند، مانند ترش کردن بعد از افطار و یا معده درد و یا اینکه دائما احساس تشنگی می کنند.
کد خبر: ۹۱۲۹۷۸
روزه سالم و بدون دردسر با این روش ها

به گزارش جام جم سرا ، معمولا هنگام افطاری غذاهای لذیذ و چرب به همراه آب میوه های شیرین می تواند بسیار هوس انگیز باشد اما بعد از خوردن این غذاها سوء هاضمه به روزه گیران دست می دهد، و مجبورند داروهای ضد اسید استفاده کنند.

کارشناسان تغذیه بارها توصیه می کنند که در طول ماه مبارک غذاهایی را مصرف کنیم که به مقدار کافی کالری و مواد غذایی داشته باشند و تمامی رده های غذایی را در بر بگیرند، مانند غلات، میوه ها، سبزیجات، پروتئین و لبنیات. در این ماه باید به مقدار زیاد آب بنوشید و از اشعه آفتاب و درجه حرارت بالا پرهیز کنید.

برای کاهش مشکلات سوء هاضمه در ماه مبارک، سایت «بولد اسکای» 3 توصیه غذایی را مطرح کرده که می تواند باعث روزه سالم و بدون دردسر برای شما شود:

1- از غذاهای سبک برای افطار استفاده کنید، و غذاهای چرب و پر ادویه نخورید.

2- حداقل دو وعده غذا را اختصاص به سبزیجات و میوه ها بدهید، تا بدن شما مواد غذایی لازم را جذب کند. برای این کار از میوه ها و سبزیجات آبدار استفاده کنید.

3- از غذاهای پروتئینی و هیدروکربوردار برای سحری استفاده کنید. این غذاها در طول روز به شما احساس پری و سیری بیشتری می دهند. لبینات، بادام، جو و حبوبات برای سحری بسیار خوب هستند.

منبع: کانال https://telegram.me/SarayeZendegi

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها