با لیلا برخورداری در «شب بخیر جناب کنت»

می‌خندانم‌ می‌گریانم

گفت‌وگو با لیلا برخورداری، بازیگر

با نقش هایم زندگی می کنم

لیلا برخورداری حضورش در تلویزیون را با مجموعه «خواب و بیدار» آغاز کرد؛ نقشی که به نوبه خودش بسیار متفاوت بود و این بازیگر جوان از همان ابتدا با ایفای نقش یک دختر عقب‌مانده به نام کبری در این سریال در میان مخاطبان به شهرت رسید.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۴
با نقش هایم زندگی می کنم

او در ادامه در سریال‌های ولایت عشق، همسفر، دوران سرکشی، حس سوم، ساختمان 85، فصل زرد، سال‌های ابری و... به ایفای نقش‌های مختلف پرداخت. برخورداری در این سال‌ها بیشترین همکاری‌اش را با مهدی فخیم‌زاده داشته است.

چندی پیش سریال حس سوم با بازی او از شبکه دو پخش شد و این روزها هم سریال بی‌صدا فریاد کن را روی آنتن شبکه‌ آی‌فیلم دارد. به همین بهانه درباره فعالیت تلویزیونی‌اش در طول این سال‌ها به گفت‌وگو نشستیم.

شبکه دو بتازگی سریال حس سوم را بعد از چند سال بازپخش کرد و سریال بی صدا فریاد کن هم روی آنتن آی‌فیلم است. از این‌که روزی چند بار تصویر خودتان را در تلویزیون می‌بینید، چه حسی دارید؟

مسلما برای خودم هم جالب است؛ بویژه این‌که هر دوی این سریال‌ها به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده است. بازپخش سریال‌های حس سوم و بی‌صدا فریاد کن یادآور خاطرات بسیار خوبی است که در طول کار با آقای فخیم‌زاده و بازیگران حرفه‌ای این دو سریال داشتم.

من با شروع بازپخش این سریال‌ها در فضای مجازی پست‌های مختلف گذاشتم و پیام‌های مخاطبان نشان می‌دهد این سریال‌ها همچنان مخاطبان خودش را دارد، حتی کسانی هم که در زمان پخش موفق به دیدن سریال نشده بودند، الان این سریال را می‌بینند؛ ضمن این‌که مردم علاقه‌مند به تماشای سریال‌های باکیفیت و فاخر هستند. متاسفانه مشکلات مالی باعث شده تعداد کارهای باکیفیت کمتر شود. در حالی که ما می‌توانیم با ساخت آثار فاخر مخاطبان را نگه داریم.

کار با مهدی فخیم‌زاده چه ویژگی‌هایی دارد که بیشترین همکاری شما در سریال‌های تلویزیونی با او رقم خورده است؟

فخیم‌زاده از معدود کارگردانانی است که آثارش همیشه در ذهن مخاطبان می‌ماند، زیرا آثارش جذاب است. او رگ مخاطب را خوب می‌شناسد و می‌داند چگونه قصه‌اش را کارگردانی کند و از بازیگران بازی بگیرد.

ضمن این‌که فخیم‌زاده همیشه بر این مساله تاکید دارد که برای مردم کار می‌کند، به همین دلیل کارهایش همیشه پرمخاطب بوده و مردم در جاهای مختلف با کارهایش ارتباط برقرار می‌کنند.

یعنی اگر الان آقای فخیم‌زاده به شما پیشنهاد یک نقش کوتاه در کارش را بدهد، باز هم می‌پذیرید؟

اگر پیشنهاد بدهد، حتما قبول می‌کنم؛ اما باید بگویم که آقای فخیم‌زاده هیچ‌وقت این کار را انجام نمی‌دهد. من در طول این سال‌ها با آقای فخیم‌زاده کار کردم و به قول معروف شاگرد او بودم. یکی از ویژگی‌های او این است نقش‌هایی که به بازیگران خانم و آقا می‌دهد، متناسب با جایگاهشان است، حتی من دیده ام که یک بازیگر چهره علاقه‌مند بوده در کارهای ایشان ایفاگر یک نقش کوتاه باشد و آقای فخیم‌زاده به آن بازیگر گفته که باید برای این نقش از هنرجو استفاده کنم و در جایگاه شما نیست.

بنابراین مطمئن هستم با توجه به شناختی که آقای فخیم‌زاده از من دارد، نقش‌هایی به من می‌دهد که با جایگاهم همخوانی داشته باشد.

گرچه شما بازیگر پرکاری نیستید و همیشه تلاش کردید نقش‌هایتان متفاوت از کارهای قبلی‌تان باشد، اما قبول دارید بعد از سریال خواب و بیدار نقشی با حال و هوای متفاوت کبری بازی نکردید؟

همان‌طور که تاکید کردید من خیلی آدم پرکاری نیستم و سعی می‌کنم گزیده و با حساب و کتاب نقش‌هایم را انتخاب کنم. گرچه در حال حاضر در رکود تولیدات نمایشی به‌سر می‌بریم و این اتفاق هم برای من مثل دیگر بازیگران افتاده است، اما همیشه تلاش کردم با جان و دل نقش‌هایم را زندگی کنم. در واقع من با نقش‌ها زندگی می‌کنم و تار و پود شخصیتم می‌شود.

این‌طور نیست دیالوگم را بگویم و پولی دریافت کنم. برای کارم وقت و انرژی می‌گذارم. با شما موافقم که نقش کبری در سریال خواب و بیدار برای همیشه در ذهن مردم ماندگار شد و همه به خاطر تیپیکال بودن نقش، شخصیت کبری را دوست دارند.

راستش این نقش برای خودم همراه با چالش بود و نقش بسیار سختی بود و زحمت زیادی هم برایش کشیدم. این نقش پر از خاطره است، اما غیر از نقش کبری، من نقش مونا در سریال بی صدا فریاد کن را هم خیلی دوست دارم. ایفای نقش مونا برایم خیلی هیجان انگیز بود، زیرا زن قدرتمندی بود که دست به کارهای زیادی می‌زد، حتی اسلحه می‌کشید. در مجموع در طول این سال‌ها سعی کردم کاراکترهایی که بازی می‌کنم، متفاوت با دیگری باشد.

واهمه نداشتید نقش کبری را به عنوان اولین تجربه حرفه‌ای در نیاورید؟ به هر حال نقش راحتی نبود؟

گرچه نقش سختی بود و من هیجان زیادی برای ایفای آن داشتم، اما می‌دانستم شانس بزرگی نصیبم شده که باید قدر آن را بدانم. به همین دلیل می‌خواستم از شانسم استفاده کنم و از سوی دیگر می‌دانستم با یک کارگردان حرفه‌ای کار می‌کنم که می‌توانم کامل به او اعتماد کنم. به همین دلیل بدون واهمه کارم را انجام دادم.

چرا با این‌که گام اولتان را در بازیگری محکم برداشتید، دیگر نقش‌های خاص برایتان تکرار نشد؟

نمی‌دانم. باید این مساله را از دست‌اندرکاران و سیاستگذاران بپرسید. البته من بعد از ایفای نقش کبری نمی‌خواستم تصویر این شخصیت در ذهن مخاطبان به هم بریزد، به همین دلیل دنبال نقش‌های خاص بودم؛ ضمن این‌که مگر در تلویزیون چند نقش خاص تا به امروز وجود داشته که حالا من از این تعداد این شانس را داشته باشم که یکی از آنها نصیب من شود. شاید برایتان جالب باشد، اما بعد از سریال خواب و بیدار نقش‌های طنز در کارهای رضا عطاران، مهران غفوریان و... به من پیشنهاد شد.

نقش‌های طنز را دوست دارید؟

بله، من نقش‌های طنز را دوست دارم و معتقدم که نباید بازیگر را فقط در ایفای یک نقش ببینیم، زیرا بازیگر ممکن است توانمندی بسیار زیادی داشته باشد و این توانمندی‌ها دیده نشود. البته باید به این مساله تاکید کنم که گاهی بازیگر چهره، فیزیک و تحصیلاتش در حوزه کارش خوب است و تئاتر هم کار کرده، اما شانسی که باید به سراغش بیاید و آن هم ایفای نقش‌های خاص است،به سراغش نمی‌آید. معتقدم بازیگر باید شانس هم داشته باشد.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

در فاز سه سریال تلویزیونی سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی مشغول بازی هستم، اما نمی‌توانم درباره نقشم توضیح بدهم و فقط می‌گویم که نقش فلور را بازی می‌کنم.

قبل از این سریال با کمال تبریزی تجربه همکاری داشتید؟

بله، من چند تجربه کوتاه داشتم؛ ضمن این که در سریال دوران سرکشی هم نقش پانته آ، یک دختر معتاد را بازی کردم. البته نقش کوتاهی بود. کار کردن با آقای تبریزی برای هر بازیگری خیلی دلنشین است، زیرا او جزو کارگردانان خوش برخورد، صبور و حرفه‌ای است. راستش آرامش او در طول کار به همه بازیگران منتقل و همین به فضای صمیمانه کار منجر می‌شود.

سوگند آرامی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها