عضو هیات رییسه در گفت و گو با جام جم آنلاین:

رویکرد تنقیحی و جامع نویسی در اولویت مجلس دهم قرار گرفت/ قوانین کاهش پیدا می کند

عضو هیات رییسه مجلس دهم گفت: در مجلس دهم سعی خواهیم کرد رویکرد تنقیحی و جامع نویسی داشته باشیم و به جای قوانین خرده، قوانین جامع تصویب کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۶
رویکرد تنقیحی و جامع نویسی در اولویت مجلس دهم قرار گرفت/ قوانین کاهش پیدا می کند

امیر حسین قاضی زاده در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به برگزاری نشست اخیر کمیته بررسی طرح ها و لوایح اولویت دار که شامل برخی از اعضای هیات رییسه مجلس است، گفت: در این جلسه برخی از طرح ها و لوایح از سوی اعضا پیشنهاد شد اما باید در ابتدا گزارش آن را به هیات رییسه ارایه دهیم و به دلیل تغییراتی که ممکن است این هیات در مورد پیشنهادات ما ایجاد کند در حال حاضرنمی توان در مورد آن صحبت کرد.

مسئول کمیته بررسی طرح ها و لوایح اولویت دار در هیات رییسه، در ادامه رویکرد تنقیحی را جمله مواردی دانست که در این دوره از مجلس بر روی آن تاکید خواهد شد.

قاضی زاده افزود: در مجلس دهم سعی خواهیم کرد رویکرد تنقیحی و جامع نویسی داشته باشیم و به جای قوانین خرده، قوانین جامع تصویب کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس دهم ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه اقتصاد و تجارت انواع قوانین وجود دارد در حالی که باید قانون جامع تجارت داشته باشیم تا در صورت نیاز به اصلاح قانون، قانون جامع را اصلاح کنیم نه اینکه قانون جدید بنویسیم و شاهد تعارض قانونی باشیم.

این عضو هیات رییسه مجلس افزود: همچنین در حوزه آموزش باید قانون جامع عالی داشته باشیم و همه قوانین ذیل آن قانون باشند. در صورتی که این اتفاقات رخ دهد شاهد کاهش تعداد قوانین بوده همچنین قوانین یکپارچه می شوند.

وی اظهار داشت: ابتدا باید آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شود تا مطابق با آن بتوانیم اقدامات ذکر شده را انجام دهیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس، برنامه ششم را از موضوعاتی دانست که مورد پیگیری جدی است و افزود: در همین راستا جلسات مشترکی بین مجلس و سازمان های مرتبط برگزار شده و خواهد شد و این هفته‌ از آقای نوبخت" رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور" برای حضور در مجلس دعوت شده است.

قاضی زاده در مورد گزینه ریاست دیوان محاسبات نیز گفت: صحبت کردن در این مورد هنوز زود است، انتخاب ریاست این دیوان بر عهده کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است به همین دلیل ابتدا باید این کمیسیون تشکیل شود تا در مورد ریاست دیوان تصمیم گیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها