اعتصاب در شرکت ملی راه‌آهن فرانسه (SNCF) دیروز دوشنبه برای ششمین روز متوالی ادامه یافت و طبق اعلام مدیریت این شرکت، این اعتصاب تاکنون حدود 300 میلیون یورو هزینه برای این شرکت در پی داشته است.
کد خبر: ۹۱۱۰۸۹

کارکنان شرکت ملی راه‌آهن فرانسه از چهارشنبه هفته گذشته در اعتراض به اصلاحات قانون کار مدنظر دولت این کشور به برگزاری اعتصاب اقدام کرده‌اند که این اعتصاب به بروز اختلالات مهمی در ترافیک شبکه حمل و نقل ریلی فرانسه منجر شده و نگرانی‌ دولتمردان و مقامات فرانسوی را در آستانه آغاز مسابقات جام ملت‌های اروپا برانگیخته است.

فرانسوآ اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرد که اعتصاب کارکنان راه‌آهن فرانسه تا پیش از آغاز مسابقات یورو 2016 به میزبانی فرانسه به پایان برسد.

گیوم پپی، مدیر راه‌آهن فرانسه نیز با غیرقابل درک خواندن اعتصاب کارکنان این بخش برای مسافران، از اعتصاب‌کنندگان خواسته به اعتصاب خود پایان داده و به ارائه خدمات به مسافران اقدام کنند؛ اما کارکنان اعتصاب کننده ضمن مخالفت با این درخواست اعلام کردند که به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

اعتصابات در فرانسه در حالی است که رئیس‌جمهور این کشور طی اظهاراتی از وجود تهدید امنیتی علیه مسابقات یورو 2016 نیز خبر داد. اولاند در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «فرانس اینتر» اعلام کرد: تهدید علیه امنیت مسابقات یورو 2016 برای مدتی طولانی وجود دارد. بنابراین باید تمامی اقدامات و تدابیر لازم برای تضمین برگزاری موفق این مسابقات اتخاذ شود. گفتنی است بیش از 90 هزار نیروی امنیتی در فرانسه مسئول تأمین امنیت مسابقات یورو 2016 هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها