منابع مصری روز گذشته اعلام کردند، مفتی مصر حکم اعدام محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق این کشور را طی نامه‌ای به دادگاه جنایی مصر تائید کرد.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۲

به گزارش ایرنا، شوقی علام مفتی مصر طی نامه‌ای محرمانه به دادگاه جنایی مصر حکم اعدام محمد مرسی و متهمان پرونده جاسوسی و فرار از زندان «وادی النطرون» را تائید کرده است. پیشتر دادگاه جنایی مصر حکم اعدام شش نفر از متهمان پرونده جاسوسی برای قطر را برای تائید و اعلام نظر مفتی اعظم مصر به این مرجع ارجاع داده بود. این درحالی است که شبکه خبری اسکای نیوز پیشتر اعلام کرده بود دادگاه جنایی مصر پرونده محمد مرسی به همراه پنج نفر دیگر از متهمان این پرونده را به مفتی اعظم ارجاع نداده است.

دادگاه جنایی قاهره 18 ژوئن (29 خرداد) را زمان اعلام حکم متهمان این پرونده عنوان کرده است. پرونده جاسوسی محمد مرسی برای قطر بیش از یک سال است که جریان دارد و در خصوص این مساله 92 جلسه دادگاه برگزار شده است. در این جلسات به اسناد، مدارک و ویدئوهایی مربوط به متهمان رسیدگی شده و چند جلسه غیرعلنی نیز برگزارشده است.

دادستانی مصر جرایم محمد مرسی و دیگر متهمان را فاش کردن اسرار دولتی و سوء استفاده از اسناد مربوط به امنیت ملی و افشای آن به یک کشور خارجی و برقراری ارتباط به قصد اخلال در مسائل نظامی، سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی در مصر عنوان کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها