سیاست یک بام و دو هوای آمریکا

تحریم های اصلی ایران همچنان برقرار است

معاون خزانه داری آمریکا گفت: هیچ برنامه ای نداریم که به ایران اجازه دهیم به نظام مالی آمریکا دسترسی پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۸۱۵۶
تحریم های اصلی ایران همچنان برقرار است

به گزارش جام جم آنلاین ، آدام زوبین گفت: آمریکا همه تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران را همانگونه که در موافقتنامه هسته ای با این کشور وعده داده شده لغو کرده اما تحریم های اصلی علیه جمهوری اسلامی را تغییر نداده و این تحریم ها همچنان به قوت خود باقی است.

وی افزود: سرمایه گذاری در ایران، واردات یا صادرات اکثر کالاها یا خدمات به این کشور یا داد و ستدهای تجاری و مالی با اکثر اشخاص یا شرکت های ایرانی همچنان برای آمریکایی ها ممنوع است. این تحریم ها به مدتها قبل از نگرانی های واشنگتن از برنامه هسته ای تهران مربوط می شود.

وی که این اظهارات را در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بیان می کرد، گفت: علاوه بر اینها اجازه بدهید بگویم که ما قول نداده ایم و هیچ برنامه ای نداریم که به ایران اجازه دهیم به نظام مالی آمریکا دسترسی پیدا کند.

زوبین در مورد موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران که با نام برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود بار دیگر تاکید کرد: این موافقتنامه در چارچوب منافع ملی آمریکا صورت گرفته است. زمان فرار هسته ای ایران به بیش از یک سال افزایش یافته است و بر این اساس همگی ما ایمن تر شده ایم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه از آمریکا و کشورهای اروپایی خواست گام هایی عملی در جهت اجرای موافقتنامه هسته ای بردارند.

وی افزود کشورهای دخیل در مذاکرات هسته ای و موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران باید به تعهدات خودشان در قبال برجام عمل کنند. ایران انتظار دارد آنها گامی هایی ملموس تر در این زمینه بردارند.

ظریف از غرب خواست برای رفع موانع بانکی و متقاعد کردن بانک های بین المللی به همکاری بیشتر با ایران ، اقداماتی انجام دهد.

زوبین با بیان اینکه ایران حساب های بانکی جدیدی در سراسر جهان افتتاح کرده و به میلیاردها دلار دارایی های خود دسترسی پیدا کرده است گفت ایران پیشتر شاهد امتیازهای ناشی از این موافقتنامه بوده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها