سیاست یک بام و دو هوای آمریکا

تحریم های اصلی ایران همچنان برقرار است

دستیار وزیر خارجه آمریکا در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفت که قطعنامه تأییدکننده توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقال تمامی کالاها و فناوری‌های موشکی به ایران را ممنوع می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۱۴۷
قطعنامه 2231، انتقال کالاها و فناوری‌های موشکی به ایران را ممنوع می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین ، توماس کانتریمن، دست‌یار وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که توافق هسته‌ای ایران را تأیید می‌کند، انتقال تمامی کالاها و فناوری‌های موشکی غیرمجاز به ایران را ممنوع می‌کند.

وی افزود: درباره اقدامات خرید ایران برای برنامه موشک‌های بالیستیک، قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، کشورها را از انتقال تمامی کالاها، مواد، تجهیزات و فناوری‌های مشخص‌شده در «رژیم کنترل فناوری‌های موشکی» ممنوع می‌کند، مگرآنکه شورای امنیت، به صورت مورد به مورد چنین فعالیت‌هایی را مجاز کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: این، ممنوعیت‌ها، علاوه بر این، هر کالای دیگری که یک کشور تشخیص بدهد می‌تواند در توسعه سیستم‌های پرتاب یا سلاح هسته‌ای به کار برود را هم شامل می‌شود.

کانتریمن اضافه کرد: ما در جایگاه کشوری در شورای امنیت که دارای حق وتو است، ما هیچ اقدامی که به نفع برنامه موشکی ایران باشد را تصویب نخواهیم کرد، و همین مخالفت ما کافی است تا درخواست ایران برای دسترسی به چنین کالاهایی پذیرفته نشود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: سیاست ما در زمینه برنامه موشکی ایران تغییر نکرده است - ایران باید فعالیت‌هایش در زمینه پرتاب موشک‌های بالیستیک را متوقف کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها