معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی از آیات عظام تقلید برای ضبط برنامه‌های کوتاه معارفی ویژه ماه مبارک رمضان دعوت کرد.
کد خبر: ۹۰۸۰۵۵

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم با همراهی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با هدف دعوت برای ضبط برنامه‌های معارفی ویژه ماه مبارک رمضان به دیدار حضرات آیات مکارم‌شیرازی و سبحانی رفت.

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در این دیدار مسئولیت رسانه ملی را در هجمه فرهنگی کنونی بسیار سنگین دانست و افزود: در فضاهای مجازی، فعالیت‌های گسترده‌ای بر ضد دین و اعتقادات صورت گرفته که صدا و سیما باید در این جبهه هم ورود کرده و این هجمه را خنثی کند.

وی با اشاره به برنامه‌سازی در حوزه دین و ارزش‌های اخلاقی خاطرنشان کرد: حتما نباید در این حوزه از پیام مستقیم در برنامه‌ها استفاده کرد و گاهی با اشاره غیرمستقیم یا حتی در لفافه برنامه‌های طنز هم می‌توان ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را در جامعه منتشر کرد.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در دیداری جداگانه با اشاره به نقش بی‌بدیل صدا و سیما در پاسخ به شبهات ایجاد شده در شبکه‌های معاند و ضد دین، ایجاد بستر مناسب برای پاسخگویی به شبهات توسط افراد خبره را از اولویت‌های صدا و سیما دانست و آمادگی خود را برای همفکری و همکاری با صدا و سیما اعلام کرد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما در ابتدای این دیدارها با ارائه گزارشی ضمن اشاره به تولید نزدیک به 28 هزار ساعت برنامه معارفی و قرآنی در صدا و سیما از اقبال این برنامه‌ها بین مخاطبان بویژه نسل جوان یاد کرد و افزود: از این میزان برنامه بیش از 13 هزار ساعت در حوزه سیما و 14 هزار ساعت در حوزه صدا بوده و علاوه بر آن نیز 1216 ساعت نیز سخنرانی معارفی پخش شده است.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم افزود: میزان رضایت مخاطبان از برنامه‌هایی مثل «آفتاب شرقی»، «این شب‌ها»، «کوی محبت»، «از لاک جیغ تا خدا»، «سمت خدا»، «روضه رضوان»، «تانیایش»، «باران» و... که برنامه‌های شاخص معارفی هستند بر اساس نظرسنجی‌ها بیش از 80درصد است که این میزان معمولا برای برنامه‌های نمایشی و سریال‌هاست.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان، فعالیت رسانه ملی در سطح استان‌ها و تولید برنامه‌های معارفی مراکز استان‌ها را نیز قابل توجه دانست و گفت: مراکز استانی نیز با توجه به فرهنگ و گویش محلی از کارشناسان خبره معارفی بومی استان خود استفاده می‌کنند که ارتباط بیشتری با مردم پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان که مراجع معظم تقلید دارند نیز در این ماه در صدر توجه و اقبال عمومی قرار دارد از این دو مرجع عالیقدر دعوت کرد طبق سنوات گذشته صدا و سیما را با این برنامه‌های کوتاه در نشر معارف اسلامی و قرآنی یاری دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها