روی خط تلویزیون

تب داغ خوانندگی

مدتی است که تب واگیرداری جوانان جامعه را درگیر خود کرده و از یک جوان به جوان دیگر منتقل می‌شود. نام این تب چیزی نیست جز تب خوانندگی. جوانان پر از انرژی هستند و جویای نام. می‌خواهند معروف شوند و به راحتی پول زیادی به دست بیاورند.
کد خبر: ۹۰۷۹۱۹
تب داغ خوانندگی

فکر می‌کنند خوانندگی راحت است و وارد آن می‌شوند. اوایل شاید به دلایل مختلف این کار را انجام دهند ولی هرچه بیشتر وارد آن می‌شوند به آن وابسته‌تر شده و حتی حاضر خواهند شد که بیشتر درآمد خود را خرج خوانندگی کنند تا بدون هیچ آموزش یا مهارت خاصی یک خواننده معروف شوند.

برنامه شوک هفته گذشته موضوع خود را به تب خوانندگی اختصاص داده بود. در این برنامه با چند نفر از افرادی که می‌خواهند بدون یادگیری مهارت‌های خوانندگی وارد این عرصه شوند گفت‌وگو کرد.

کوروش24 ساله

پسر جوان در فست فود کار می‌کرد و در کارش هم ماهر بود. می‌گفت که علاقه شدیدی به خوانندگی دارد و فکر می‌کند در این حرفه از بسیاری از خوانندگان بهتر است. می‌داند که اعتماد به نفسش بالا است و به صدای خود بالاترین نمره را می‌دهد حتی بالاتر از نمره‌ای که به صدای خوانندگان معروف می‌دهند.

سعید

در چال تعمیرگاه خودرو در همان حال که خودرو را درست می‌کند، دیگران را هم از صدای خود بی بهره نگذاشته و مدام آواز می‌خواند. او هم مانند کوروش مرد جوانی است و ماهر در حرفه‌ای که در آن مشغول به کار است. ماهر است ولی راضی نه. شغل فعلی اش را خیلی دوست ندارد و بیشتر از آن دلش می‌خواهد خواننده شود.

می‌گوید که به پیشنهاد فامیل و مشتری‌های مغازه‌اش اولین‌بار آواز خوانده و از خواندن خوشش آمده ولی تا به حال از کارشناس مشاوره نگرفته است. حاضر است مقدار زیادی پول بابت این کار خرج کند تا خواننده معروفی شود.

راننده جوان

از سال 84 تا به حال به دنبال کسب موفقیت در خوانندگی است. 9 ترانه خوانده ولی مجوز پخش ترانه‌هایش را نداده‌اند. می‌گوید بعد از این هم می‌خوانم و دیگر برایم مهم نیست مجوز بگیرم یا نه. همین که می‌خوانم کافی است.

او هم مانند دیگران هیچ آموزش تخصصی ندیده و خودش احساس کرده که صدای خوبی دارد و می‌تواند بخواند، به همین جهت این کار را شروع و پول زیادی هم در این راه خرج کرده است.

محمد علیزاده، خواننده

محمد علیزاده به‌عنوان یک خواننده با تجربه در این برنامه از تجربیات خود گفت. او می‌گوید که هشت سال فقط آموزش اولیه خوانندگی دیده و در این مدت هیچ فعالیت جدی نکرده است. می‌گوید که اگر می‌خواهید ماندگار باشید باید آموزش دیده باشید. موسیقی جدی یعنی ماندگاری، نه یک موفقیت سطحی و گذرا.

این خواننده معروف در قسمت دیگری از گفت‌وگو یش می‌گوید: وقتی درباره خوانندگی صحبت می‌کنم بحث من سر دیروز و امروز و فردا نیست. بحث بر سر ده یا 20 سال دیگر است که آیا می‌شود ماندگار ماند یا نه؟ فرد با آموزش کافی، مهارت بالا و استعداد و صدای خوش است که می‌تواند موسیقی خود را ثبت کند.

در قسمت بعدی برنامه مهدی اسماعیل تبار، تحلیلگر مسائل اجتماعی درباره تب خوانندگی و طریقه درست ورود به این عرصه گفت: همه جای دنیا اول فرد نزد کارشناس می‌رود و ایراد‌های صدا را برطرف می‌کند و بعد برای موسیقی خود مجوز می‌گیرد و آن را پخش می‌کند ولی زمانی هم هست که یک فرد بدون آموزش کافی یک شعر می‌خواند و آن را در اینترنت منتشر می‌کند و لایک می‌خورد و پیش خودش فکر می‌کند که من خواننده هستم و صدایم ایرادی ندارد. به همین ترتیب به اشتباه در راهی قدم می‌گذارد که نه استعدادش را دارد و نه مهارتش را.

وی ادامه می‌دهد: اطرافیان باید بدانند با تعریف نابجا از صدای یک فرد در حق او دوستی نمی‌کنند بلکه وی را به اشتباه به راهی هدایت می‌کنند که نباید برود. اگر کسی صدای خوبی ندارد او را از توهم خوش صدا بودن دربیاورید و نگذارید وقت خود را هدر دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها