دانشمندان زیست شناسی و بیولوژی، گونه ای جدید از سیب زمینی را به عمل آوردند که به رنگ بنفش است و جلوی سرطان، آب مروارید و دیابت را می گیرد.
کد خبر: ۹۰۷۸۶۱
سیب زمینی ضد‌ سرطان و دیابت بنفش هم رسید

به گزارش جام جم سرا ، "دیوید هالم" سخنگوی دانشگاه کولورادو در آمریکا، به خبرنگاران گفت: رنگ این سیب زمینی، محتویات آن را فاش می کند، در واقع این سیب زمینی، حاوی مواد ضد اکسیده شدن است و به همین سبب رنگی بنفش و قرمز دارد.

دکتر دیوید هالم

دیوید هالم و همکارانش در دانشگاه کولورادو، برای به عمل آوردن این سیب زمینی، 3 سال فعالیت تحقیقاتی انجام دادند و سرانجام به سیب زمینی هایی با رنگ های بنفش و قرمز رسیدند.

به گفتۀ دانشمندان، این سیب زمینی نه تنها موادِ ضد اکسیده شدن دارد، بلکه حاوی اسید فولیک، پتاسیم، آهن، روی و فنل های مختلف است. میزانِ مواد ضد اکسیده شدن که در این سیب زمینی وجود دارد، با میزانی از آن که در انار و توت وجود دارند، برابری می کند.

هالم تاکید کرد: این سیب زمینی هنگام سرخ شدن، به مواد سرطان زا تبدیل نمی شود، به همین سبب می توان آن را سیب زمینیِ مفید و سالم معرفی کرد. این سیب زمینی همچنین حاوی موادی است که جلوی بیماری آب مرواریدِ چشم را می گیرد و با بیماری دیابت مقابله می کند.

منبع : العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ب
-
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
۰
۰
كاش عكسی هم ازش میگذاشتید .
عادل
-
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
۰
۰
سلام عالیه اما كجا گیر میاد بخریم.

نیازمندی ها