غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند از سفر رئیس‌جمهور افغانستان در جریان سفر نخست‌وزیر هند به ایران خبر داد و گفت: قرار است یک موافقت‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه بین ایران، هند و افغانستان امضا شود. همزمان شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از سفر روز دوشنبه محمد اشرف غنی به ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۳۰۸

انصاری در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: بیشترین تمرکز سفر نخست‌وزیر هند در جهت همکاری‌های اقتصادی دو کشور و همچنین همکاری‌های ایران، هند و افغانستان در حوزه ارتباطات با محوریت چابهار است. انصاری در مورد تعداد اسنادی که قرار است در این سفر امضا شود نیز گفت: تعداد دقیق اسناد هنوز نهایی نشده اما در این سفر بیش از ده سند آماده نهایی شدن و امضاست.

وی درخصوص منابع مالی ایران حاصل از فروش نفت در هند با بیان این‌که پس از تحریم بخشی از پول‌های حاصل از فروش منابع نفتی ایران به هند به‌صورت روپیه پرداخت شده است، تصریح کرد: پس از برجام توانسته‌ایم از این منابع حتی در جهت خرید برخی اقلام در خارج از هند نیز استفاده کنیم. البته بخش دیگری از منابع مالی ما در هند به صورت ارز و بخصوص یورو است که مذاکرات خوبی در این زمینه بین طرفین انجام شده است. البته آنچه به هند گفته‌ایم و بانک مرکزی نیز مورد تائید قرار داده، این است که اگر هندی‌ها بتوانند کارهای بانکی ما را آن‌گونه که می‌خواهیم انجام دهند، دیگر دلیلی برای انتقال پول‌های خود به ایران نمی‌بینیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها