المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۹
82 روز تا المپیک

بولت، نماد سرعت المپیک

دوهای سرعت در رقابت‌های المپیک، با استقبال بی‌نظیر تماشاگران روبه‌رو می‌شود که در این میان، نام و آوازه دوندگان سرعت دنیا نیز مورد توجه است. یکی از این دوندگان، یوسین بولت بوده که قهرمانی در دو المپیک قبلی از وی چهره‌ای متمایز ساخته است.

یوسین بولت، نماد سرعت می‌گوید با وجود آسیب پا که او را در تمرینات اخیر دور نگه داشت، در راه آماده‌‌سازی خود برای المپیک تابستانی ریو است.

این دونده 29 ساله در پی آن است تا در رقابت‌های جهانی برزیل به اولین ورزشکاری تبدیل شود که قهرمانی دوی 100 متر و 200 متر را در سه المپیک پیاپی کسب می‌کند.

بولت می‌گوید: واقعا روی چیزی که می‌خواهم تمرکز کرده‌ام. بنابراین فقط خودم را به سخت کار کردن هدایت می‌کنم.

این دونده جامائیکایی عناوین سرعت در زمان‌های رکورد جهانی در المپیک پکن را در 2008 به نام خود کرد و چهار سال بعد در لندن نیز این موفقیت برای او تکرار شد.

گلن میلز، مربی بولت می‌گوید، آماده‌سازی بولت تا آگوست ادامه خواهد یافت، زیرا این ورزشکار باید زمان از دست رفته را جبران کند.

او می‌گوید: این آماده‌سازی از آنچه برای المپیک لازم است، کمتر است زیرا بولت زمان ارزشمندی را از دست داده، اما او به تمرینات بازگشته است.

بولت سال گذشته موفق شد قهرمانی خود را در دو دوره گذشته در مسکو با قهرمانی جهان در پکن تکرار کند. وی در هر دو بخش دوی سرعت، دارنده رکورد جهانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها