برنامه دونده‌های ایران برای المپیک ریودوژانیرو سرعت بیشتری به خود گرفته است و در این میان دونده‌های سرعت جایگاه ویژه‌ای دارند، زیرا قرار است تا اواخر اردیبهشت به مسافرت اروپایی در آلمان و ایتالیا بروند.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۳
در اروپا با یوسین بولت می‌دوم

برپایی مسابقه و اردوهای اروپایی برای دونده‌های ایرانی فرصتی است تا از این طریق بتوانند سطح آمادگی خود را با برترین‌های دوومیدانی دنیا ارزیابی کنند. پس از مشکلاتی که در راه سفر تیم ایران به آمریکا به وجود آمد و ورزشکاران ایرانی به خاطر تاخیر در صدور روادید نتوانستند به میامی بروند تا در رقابت‌های جهانی داخل سالن شرکت کنند، اکنون تعدادی از دونده‌ها در انتظار پرواز به چند کشوراروپایی هستند. میان آنها حسن تفتیان، نفر اول و رکورددار 60 متر داخل سالن آسیا قرار دارد که پیش از این در مسابقه‌های آلماتی قزاقستان سهمیه المپیک را در ماده 100متر به دست آورده بود.

تفتیان از امیدهای ایران در رقابت‌های میامی به شمار می‌رفت و در حالی که اعزام نشدن تیم به مسابقه‌ها روی روحیه او و دوستانش تاثیر منفی گذاشته بود، اما قهرمان دوومیدانی ایران خیلی زود خود را از فشار بار روانی غیبت در مسابقه‌های جهانی خارج کرد و هم اینک جزو المپیکی‌های با روحیه ورزش ایران در اردوهای آماده‌سازی است.

نفر دهم دوومیدانی جهان می‌گوید: هر چه بود گذشت و در این 95 روز باقیمانده تا آغاز رقابت‌های المپیک، تمام تمرکزم روی تمرینات است. قرار است اواخر همین ماه به اروپا بروم و در اردوهای مختلفی شرکت کنم که تاثیر مطلوبی روی آمادگی‌ام دارد.

تفتیان در 100 متر سهمیه گرفت، اما هدف بعدی او مسابقه‌های 200 متر است. او ادامه می‌دهد: در 100 متر شرایط خوبی دارم، اما در مسابقه‌های گزینشی المپیک در آلمان و ایتالیا در پی کسب سهمیه 200 متر هستم. اگر بتوانم به رکوردهای تعیین‌شده برسم، سهمیه ایران را در المپیک بیشتر خواهم کرد که این برای من یک افتخار بزرگ به شمار می‌آید.

تفتیان که در رقابت‌های جهانی با جاستین گاتلین، دونده آمریکایی دویده است،احتمال می‌دهد یوسین بولت مرد افسانه‌ای دوومیدانی دنیا در یکی از مسابقه‌های اروپایی شرکت کند که در این صورت با بولت هم خواهد دوید. تفتیان می‌گوید: در ماه‌های منتهی به المپیک قهرمانان بزرگ دنیا شرایط آمادگی خود را ارزیابی می‌کنند و به احتمال فراوان با توجه به سطح خوب رقابت‌های اروپایی در این روزها، بیشتر قهرمانان دونده جهان به اروپا می‌آیند. مسابقه در حضور این قهرمانان، تجربه بسیار مفیدی برای من خواهد بود.

قهرمان دوی 100 متر ایران در حال حاضر در آکادمی المپیک تمرین می‌کند و از حمایت‌ها نسبتا راضی است، زیرا اعتقاد دارد فدراسیون دوومیدانی در حد توانش برای ورزشکاران امکانات تهیه می‌کند. تفتیان می‌گوید: سه ماه در اروپا اردو داریم و از همان جا رهسپار ریودوژانیرو می‌شویم. امیدوارم در این مدت بچه‌های دیگر دوومیدانی که در انتظار کسب سهمیه المپیک هستند، بتوانند سهمیه بگیرند و با تیمی کامل در المپیک شرکت کنیم. خیلی از بچه‌های ایران شایسته حضور در این دوره از رقابت‌ها هستند.

هدیه ویژه

هفته پیش حسن تفتیان در رقابت‌های دوومیدانی آغاز فصل قهرمانی ایران، در مرحله نهایی دوی صد متر اول شد و مدال طلا گرفت. او که رکورد 10:10 ثانیه را در کارنامه خود دارد در مرحله نهایی دوی صد متر با زمان 10:13 ثانیه از خط پایان عبور کرد تا یک بار دیگر ثابت کند در دوی صد متر رقیب ندارد. تفتیان علاوه بر مدال طلای این رقابت‌ها به خاطر تولدش هم از دست مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران هدیه ویژه‌ای گرفت.

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها