فهرست نامزدهای وابسته به جنبش حزب‌الله و املِ لبنان، پیروز قاطع مرحله نخست انتخابات شوراهای شهری این کشور شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۴

به گزارش پایگاه خبری العهد، نتایج غیررسمی این انتخابات در منطقه بقاع از پیروزی فهرست «وفاداری و توسعه» که مورد حمایت حزب‌الله لبنان و جنبش امل است، در بخش‌های مختلف این منطقه خبر می‌دهد.

این انتخابات به صورت چهار مرحله‌ای برگزار می‌شود و تا 29 می ‌(9 خرداد) در پنج استان دیگر لبنان ادامه خواهد داشت. تمامی 21 نامزد فهرست وابسته به جنبش حزب‌الله توانستند وارد شورای شهر بعلبک شوند. همه اعضای فهرست «وفاداری به خون شهدای بریتال» که تحت حمایت حزب‌الله لبنان است نیز در انتخابات منطقه‌ای بریتال پیروز شدند. فهرست «کرامت شهدا»، مورد حمایت حزب‌الله نیز در منطقه الاخضر و البزالیه به پیروزی دست یافت. نامزدهای مورد حمایت حزب‌الله و جنبش امل در منطقه الناصریه در زحله و روستاهای بقاع غربی شامل مشغرة، سحمر، یحمر، لبایا، زلایا و عین التینه نیز پیروز شدند. در هرمل نیز فهرست وفاداری و توسعه موفق شد 20 کرسی از مجموع 21 کرسی این شهر را به دست آورد. در منطقه القصر نیز نمایندگان مورد حمایت حزب‌الله لبنان به‌ صورت کامل 18 کرسی‌ شورای این شهر را از آن خود کردند.

در همین حال همزمان با پایان مرحله نخست انتخابات محلی در لبنان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد شرکت در انتخابات شهرداری برای حزب‌الله یک اصل و ضرورت است؛ زیرا نشان‌دهنده نیازها و خواسته‌های مردم است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی که در بعلبک برگزار شد، با تاکید بر این که هدف از انتخابات شهرداری توسعه و مدیریت امور اجتماعی مردم در شهرهای مختلف است، افزود: در این انتخابات حزب‌الله رویکرد سیاسی ندارد.

وی عنوان کرد:‌ ما به این انتخابات از منظر توسعه و مقاومت نگاه می‌کنیم و به دنبال ایجاد جناحی سیاسی برای منافع شخصی خود نیستیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام پیروزی 19 شهرداری با اکثریت آراء از مجموع 80 شهرداری، گفت: ما در فهرست‌های توافقی 57 شهر حضور داشته و با شرافت و به شکلی عادی با دیگران رقابت می‌کنیم و با هیچ طرف دشمنی نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها