تست قند خون بدون درد و سوزش!

گلوکوزمتر یا دستگاه تست قند خون وسیله‌ای است که برای سنجش میزان قند موجود در خون طراحی شده و برای بیماران دیابتی بسیار حیاتی است. اما دستگاه‌های تست قند خون موجود در بازار نیاز دارند که برای ارزیابی میزان قند خون، از بخش‌هایی همچون نوک انگشت،ساعد یا کف دست بیماران خون بگیرند. اما محققان به تازگی دستگاهی را طراحی کرده‌اند که می تواند بدون سوراخ کردن پوست و خون گرفتن، این فرآیند را انجام دهد.
کد خبر: ۹۰۲۹۱۶
تست قند خون بدون درد و سوزش!

به گزارش جام جم کلیک ، گروهی از محققان دانشکده مهندسی دانشگاه Cardiff، سری جدیدی از محصولات پوشیدنی را طراحی کرده اند که می توانند با استفاده از امواج مایکروویو، میزان قند خون افراد را ارزیابی کنند و به این ترتیب برای انجام این آزمایش دیگر نیازی به سوراخ کردن پوست و گرفتن خون نخواهد بود. این محصول جدید می‌تواند با استفاده از یک ماده چسبنده به پوست فرد مورد نظر متصل شده و به صورت پیوسته و غیر قابل شناسایی، سطح قند خون وی را ارزیابی کند.

امواج مورد استفاده در این دستگاه جدید به میزان امواج مورد استفاده در وسایل برقی استاندارد آشپزخانه قوی نیستند. به گفته پروفسور Adrian Porch، یکی از طراحان این دستگاه جدید، در این محصول از امواج مایکروویو استفاده شده است، اما سطوح مورد استفاده بسیار بسیار کم هستند وبه هیچ وجه به میزان امواج مورد استفاده در دستگاه‌های مخصوص آشپزی نزدیک نیستند. این امواج حتی هزار برابر کمتر از امواج تلفن‌های همراه هستند.

بر خلاف دستگاه‌های تست قند خون سنتی که پوست دست بیمار را سوراخ می‌کنند، این دستگاه جدید این فرآیند را کاملا بدون درد انجام می‌دهد. این تیم دستگاه جدید خود را روی بیش از 50 بیمار تست کرده‌اند و تست این دستگاه تا تابستان سال جاری ادامه خواهد داشت. به گفته طراحان، استقبال بیماران از این دستگاه بسیار قابل توجه بوده است، اما تا عرضه عمومی این محصول به بازار دست کم 5 سال فاصله داریم.

بسیار از مردم جهان به دیابت مبتلا هستند و تعداد بیماران دیابتی تنها در ایالات متحده 29 میلیون نفر است و به این ترتیب 9 درصد از آمریکایی‌ها دیابت دارند. میزان مبتلایان به دیابت در بریتانیا نیز 3.5 میلیون نفر است.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها