خودش می‌گوید تحت‌تاثیر توهم شیشه مرتکب این قتل شده است، ادعایی که متخصصان پزشکی قانونی آن را رد کرده‌اند. یک بار حکم قصاص برایش صادر شده، اما قضات دیوان عالی کشور آن را نقض کرده‌اند و حالا با گزارش پزشکی قانونی دوباره پای میز محاکمه قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۵
زن آرایشگر قربانی شوهر شیشه‌ای

رسیدگی به این پرونده از بامداد پانزدهم آذر 92 به‌دنبال زخمی شدن زن 32 ساله‌ای در خانه‌اش در دستور کار افسران کلانتری 156 افسریه قرار گرفت. با حضور اورژانس در محل، تیم پزشکی با جسد زنی جوان روبه‌رو شدند که به علت ضربات متعدد چاقو به گردن، پهلو و سینه به قتل رسیده و همسرش با دستانی خون‌آلود و در حالتی غیرعادی از آنان درخصوص زنده بودن یا نبودن همسرش سؤال می‌کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران با حضور در محل جنایت به تحقیق از همسر مقتول و همسایه‌ها پرداخته و متوجه شدند که همسر مقتول به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و به همین علت فاقد هرگونه شغل بوده و زن جوان با کار در یک آرایشگاه زنانه هزینه‌های زندگی را تأمین می‌کرده است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول و متهم دختری شش‌ساله دارند که زن جوان به علت اعتیاد همسرش، دخترشان را نزد پدر و مادر همسرش نگهداری می‌کرده و روز حادثه نیز براساس اظهارات پدر مقتول قرار بوده تا به منزل پدرش در شهر ورامین برود که هنگام خروج از منزل با همسرش درگیر شده و توسط مهران به قتل رسیده است.

با تکمیل تحقیقات، مرد معتاد به شیشه پای میز محاکمه ایستاد. متهم در جلسه دادگاه مدعی شد به‌خاطر مصرف شیشه حالت عادی نداشته است که پس از رسیدگی با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.

با توجه به ادعای متهم مبنی ‌بر این‌که هنگام قتل حالت عادی نداشته و در توهم شیشه‌ای دست به جنایت زده است، حکم در دیوان عالی کشور تائید نشد.

پرونده دوباره به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و به این ترتیب مهران برای بررسی دوباره سلامت روانی‌اش به کمیسیون پنج نفره پزشکی قانونی معرفی شد.

وقتی کارشناسان پزشکی قانونی سلامت روانی مهران را تائید کردند این مرد هفته گذشته برای دومین‌بار پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست ساسان‌باقر قربان‌زاده تشکیل شد، اولیای‌دم برای داماد سابق‌شان حکم قصاص خواستند.

در ادامه، رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به مهران از او خواست از خود دفاع کند. متهم به قتل وقتی در جایگاه ایستاد، گفت: «قصد کشتن همسرم را نداشتم. مدتی بود به شیشه اعتیاد پیدا کرده بودم. وضعیت زندگی‌ام به هم ریخته بود. بیکار بودم و همسرم با کار در یک آرایشگاه هزینه زندگی را تامین می‌کرد. او برای این‌که بتواند کار کند دخترمان را به خانه پدر و مادر من برده بود. عصر روز حادثه او قصد داشت به خانه پدرش برود که با هم درگیر شدیم. او را مقابل در با ضربه‌های چاقو کشتم. من در آن لحظه تحت‌تاثیر توهم شیشه بودم و از قتلی که انجام داده‌ام پشیمانم و از اولیای‌دم درخواست بخشش دارم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها