نقل قول های هفته

رئیس مرکز امور نمایشی سیما: تلاش می‌کنیم مخاطب بیشتری جلب کنیم

رحمان سیفی‌آزاد: صداوسیما باید برنامه‌های جذاب داشته باشد و حق مردم است که برنامه جذاب ببینند، ولی عده‌ای بیرون از سازمان صداوسیما ادعا می‌کنند حق مردم است که بهترین‌ها را ببینند، اما خودشان برای همین حق هیچ تلاشی نمی‌کنند. اگر دل‌مان برای فرهنگ مردم می‌سوزد، باید در این زمینه کاری کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۵۹۰

توان سیما برای ساخت سریال‌های مختلف بسیار زیاد و حمایت‌های مادی از آن بسیار کم است. ما با همین بودجه حداقلی برنامه‌ریزی می‌کنیم، کمبود بودجه روند تولیدات نمایشی صداوسیما را کند می‌کند، اما جلویش را نمی‌گیرد. در حال حاضر اولویت‌های برنامه‌سازی براساس مضامین ملی و مذهبی و نیازهای استراتژیک جامعه تعریف شده و بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانان در آن موضوع خاص برای ساخت یک فیلم الف انتخاب می‌شوند. مهم‌ترین برنامه‌ریزی ما در امور نمایشی سیما، انتخاب بهترین قصه‌ها و بهترین شکل ارائه برای جذب مخاطب بیشتر است. پاییز امسال حضرت موسی(ع) و سلمان فارسی، دو سریال الف ویژه هستند که وارد مرحله پیش‌تولید می‌شوند. سریال حضرت موسی(ع) توسط تیمی از نویسندگان‌ به سرپرستی منصور ابراهیمی‌ و سریال سلمان فارسی توسط آقای داوود میرباقری در مرحله نگارش فیلمنامه هستند.‌/ ‌ایلنا

مدیر رادیو ایران: صداوسیما تحت فشار رقبای رسانه‌ای است

بهنام احمدپور مبارکه: خیلی از مشکلات سازمان به بودجه برمی‌گردد؛ چراکه یک رسانه اگر نتواند نیازهای اصلی خود را از مسیرهای درست تأمین کند آن موقع‌ از خیلی از استانداردهایی که مورد نظرش است باید بگذرد و این شرایط بر نوع نگاه بیرونی هم تأثیر می‌گذارد. متأسفانه در حال حاضر صداوسیما تحت فشار این رقبای رسانه‌ای بوده و تمام مسائل صداوسیما تحت فشار قرار گرفته است. ما در یک مسیر بسیار پرتلاطم قرار گرفته‌ایم و هر روز که می‌گذرد شبکه‌ها و رسانه‌های جدیدی به سپهر رسانه‌ای اضافه می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد، اما چه تضمینی وجود دارد که چه سرنوشتی در انتظار این شبکه‌هاست. این شبکه‌ها هم با چالش جدی روبه‌رو خواهند شد، اما یک رسانه برای این‌که حذف نشود باید با نگاه آینده‌پژوهانه، مسیر حرکت رسانه‌های امروزی را که هر روز رشد می‌کنند ببیند و گام‌هایش را بلندتر از آنها بردارد و این گام برداشتن مستلزم و نیازمند سرمایه‌گذاری‌ خوب است. در حال حاضر رادیو ایران در بعضی از نقاط تهران هم با مشکل سیگنال رسانه روبه‌روست. در حالی که به‌روز شدن باید مداوم انجام شود و این نیازمند سرمایه‌گذاری است. وقتی چند قدم بیرون از تهران می‌روید سیگنال‌ها قطع می‌شود. این رسانه‌ها در حال حاضر از ظرفیت‌های خودشان حداکثر بهره‌برداری را کرده و ضعف مجموعه‌های ما را رو می‌کنند. اگر معضلات مالی سازمان برطرف شود این مجموعه آن‌قدر کارشناسان برجسته دارد که در فضای رسانه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.‌/ ‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها