سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای از تحولات روز شنبه بغداد بشدت ابراز نگرانی کرد و از مسئولان این کشور خواست برای اجرای اصلاحات کامل وارد گفت‌وگوهای سازنده شوند.
کد خبر: ۹۰۰۷۰۹

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با انتقاد از هجوم معترضان ( هواداران مقتدی صدر)‌به مجلس عراق گفت: اعتراضات خشونت‌آمیز در بغداد، خطر بی‌ثباتی و وضعیت متشنج را به دنبال دارد و این حملات به نوعی طرح مردم‌سالاری را زیر سوال می‌برد. وی اضافه کرد: بروکسل از تلاش‌های دولت عراق تحت رهبری حیدر العبادی برای رفع این بن‌بست سیاسی حمایت می‌کند.

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر و سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت اجرای اصلاحات تاکید کردند و نسبت به پیگیری شیوه‌های غیردموکراتیک در این مورد هشدار دادند.

ایاد علاوی، رهبر ائتلاف الوطنیه عراق با اشاره به راهکار تشکیل دولت نجات ملی گفت: ما با توجه به پیامدهای اوضاع کنونی راهی نداریم جز این‌که به ریاست جمهوری عراق به عنوان ناظر بر قانون اساسی برای ایجاد راهکاری سیاسی و امنیتی مراجعه کنیم.

نوری مالکی، نخست‌وزیر پیشین نیز تاکید کرد: این‌گونه اقدامات نه‌تنها باعث بهبود اوضاع نمی‌شود؛ بلکه اصلاحات سیاسی و مبارزه با فساد را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها