کافه خبر

تصویب لباس جدید وزنه‌برداری برای زنان مسلمان

بیست و هفتمین دوره پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال 2016 زنان آسیا در حالی در تاشکند ازبکستان برگزار شد که بانوان برخی از کشورهای اسلامی با حجاب کامل اسلامی در این مسابقات حضور دارند.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۱

پیش از آغاز این مسابقات، کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا لباس‌هایی را برای بانوان کشورهای اسلامی طراحی کرده بود که این لباس‌ها در جلسه کنگره و در حضور تاماش آبان، رئیس فدراسیون جهانی مورد تصویب قرار گرفت. علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان که در آن کنگره حضور داشت در پاسخ به این پرسش که با توجه به تصویب پوشش بانوان اسلامی آیا شرایط برای حضور بانوان ایرانی در وزنه‌برداری مهیا خواهد شد؟ گفت: در این زمینه با توجه به استقبالی که برخی از بانوان کشورمان داشتند، باید بررسی لازم را به عمل آوریم.

مدال‌های زیادی در بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی به ورزشکاران مرد و زن داده می‌شود و امیدوارم با توجه به طراحی لباس‌های جدید، بانوان ایرانی هم بتوانند در این رشته فعالیت داشته باشند.

در بخش زنان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا 101 ورزشکار حضور داشتند که در این بین بانوان برخی کشورها همچون اندونزی، عراق، امارات و اردن از لباسی که مخصوص بانوان برای رقابت‌های وزنه‌برداری است، استفاده کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها