بانوی اول

فروزان، نخستین مربی با جام قهرمانی آسیا

این روزها تیم ملی فوتسال بانوان ایران خود را مهیای حضور در تورنمنت چهارجانبه روسیه می‌کند، تورنمنتی که حضور در آن برای فوتسال بانوان ایران هر سال تبدیل به یک رسم شده است. در این تورنمنت چهارجانبه تیم ملی فوتسال بانوان با برترین‌های فوتسال جهان از جمله لهستان، روسیه و اسپانیا مصاف خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۰۵۲۸

هدایت تیم ملی فوتسال بانوان ایران را فروزان سلیمانی به‌عهده دارد، مربی‌ای که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد سال گذشته بتواند تیم ملی فوتسال بانوان را به قهرمانی در نخستین دوره جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا برساند.

زمانی که سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان شد، مخالفان خود را داشت. از نظر برخی فروزان سلیمانی نسبت به تعدادی از مربیان دیگر تجربه کمتری داشت و با ملی‌پوشان ایرانی و خصوصیات‌شان چندان آشنا نبود. با وجود این مخالفت‌ها فروزان فوتسال بانوان این تیم را به قهرمانی آسیا برد و با قهرمانی برگشت. حتی کسب این قهرمانی بزرگ و پر سر و صدا هم باعث نشد تا سلیمانی جای خود را در دل همه باز کند.

بسیاری اعتقاد داشتند تیمی که قهرمان آسیا شد همان تیمی است که مظفر ساخته و تفکرات این مربی هنوز هم در تیم ملی جریان دارد و در واقع زحمات سلیمانی بشدت زیر سوال رفت. با این حال سلیمانی بدون توجه به این مسائل به کار خود ادامه داد و تیم را در جام‌جهانی کوچک گواتمالا هم هدایت کرد.

سلیمانی این روزها مهیای ساختن تیمی است که پس از پشت‌سر گذاشتن تورنمنت چهارجانبه روسیه احتمالا باید خود را آماده حضور در یک قهرمانی دیگر آسیا و البته جام‌جهانی کوچک کند.

سلیمانی با تمام مخالفانی که دارد نخستین مربی قهرمان در فوتسال زنان ایران است، مربی‌ای که در نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا جام قهرمانی را به عنوان سرمربی تیم در آغوش کشید.

این مربی اما کار سختی نسبت به سال گذشته در پیش رو دارد. او برای اثبات خودش به عنوان سرمربی تیم قهرمان سال گذشته و بیرون آمدن از زیر سایه شهرزاد مظفر کار بسیار سختی دارد. اگر تیم ملی فوتسال در ماه‌های آینده به روند رو به رشد خود ادامه بدهد، سلیمانی حاشیه امنیت پیدا می‌کند و تعداد مخالفان خود را بسیار کمتر کرده، اما اگر همه چیز برعکس پیش برود آنگاه زمزمه‌ها دوباره آغاز می‌شود، زمزمه‌هایی که مدام این را یادآوری می‌کند که مربیان زیادی در فوتسال بانوان ایران هستند که می‌توانند بهتر از سلیمانی در تیم ملی فوتسال بانوان کار کنند.

با تمام این اوصاف سلیمانی یک مربی تاریخساز در فوتسال بانوان است حتی اگر تعداد موافقانش در میان جمعیت مربیان زن فوتسال کمتر از تعداد مخالفانش باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها