رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از کشف شیل‌های نفتی و گازی در منطقه لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۸۵۳
کشف لایه‌های نفت و گاز شیل در لرستان

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا کاتوزیان در یک نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های بالادست این پژوهشگاه گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در سال 94 توسط پژوهشگاه صورت گرفت شناسایی و ارزیابی شیل‌های گازی در استان لرستان بود که این پروژه با پیشرفت 47 درصدی در حال انجام است و در سال 95 نیز ادامه پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه می‌توان گفت در استان لرستان شیل‌های نفتی و گازی وجود دارد،تصریح کرد: به دلیل پایین آمدن قیمت نفت هم‌اکنون تولید این منابع نامتعارف صرفه اقتصادی ندارد ولی برنامه‌ریزان اقتصادی باید از وجود این منابع مطلع باشند.

کاتوزیان با اشاره به طرح مروارید و پیشرفت 90 درصدی این طرح گفت: یکی دیگر از طرح‌های پژوهشگاه صنعت نفت شناسایی هیدرات گازی در دریای عمان است که به طور قطع می‌توان گفت این منابع در آب‌های سرزمینی ایران در دریای عمان و در عمق 2 هزار متری زمین وجود دارد اما این منابع نیز غیرمتعارف است و هنوز حجم آن مشخص نشده است.

وی با تاکید بر افق‌های مخزنی در دشت اروندان و مطالعات اکتشافی، توسعه و ازدیاد برداشت از این افق‌ها گفت: این طرح نیز 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال 95 ادامه پیدا می‌کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به مطالعات ژئوشیمیایی منطقه گپه‌داغ غربی گفت: مطالعات ژئوشیمیایی این منطقه مرزی نیز صورت گرفته و در سال 95 ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها