به گزارش جام جم آنلاین ، این بیلبوردها می توانند پشه هایی که با نام Aedes Aegypti شناخته می شوند را از فاصله 2.5 مایلی به سمت خود جذب کنند. برای تحقق این هدف، از ترکیب اسید لاکتیک و دی اکسید کربن در بیلبوردها استفاده شده که بوی عرق و تنفس انسان را برای پشه ها تداعی می کند. به محض اینکه پشه ها روی سطح بیلبورد نشینند، به داخل پنل شیشه ای کشیده می شوند و تا زمانی که جان خود را از دست دهند، در آن جا باقی می مانند.
دو آژانس تبلیغاتی مسئول این طرح، یعنی Posterscope و NBS چگونگی ساخت این بیلبوردها را به صورت آنلاین منتشر کرده اند تا سایر کمپانی ها و آژانس های تبلیغاتی را به تکرار چنین اقدامی ترغیب کنند. ساخت هر یک از این بیلبوردها هم تنها 192 دلار هزینه دارد که برای بسیاری از کمپانی های بزرگ، رقمی ناچیز محسوب می شود.
همان طور که دکتر کریس جکسون، یکی از محققین دانشگاه ساوت همپتون ایالات متحده گفته، هرچیزی که بتواند پشه های حامل ویروس زیکا را از بین ببرد، اقدامی مهم تلقی می شود. ویروس زیکا در چند هفته اخیر جان و سلامتی بسیاری از زنان حامله و فرزندانشان را در برزیل تهدید کرده و بنابر گزارش های تایید شده، ابتلا به این ویروس می تواند منجر به تولد کودکانی با بیماری میکروسفالی شود.
با این حال دکتر جکسون معتقد است که نصب چنین بیلبوردهایی در مناطق کم جمعیت مفیدتر خواهد بود چرا که در غیر این صورت، این بیلبوردها در واقع پشه ها را به سمت مناطق شلوغ جذب می کنند و خطر گزیدگی انسان ها را افزایش می دهند.
منبع: تک شات
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
دکتر فواد ایزدی درگفت و گو با «جام جم»:
حسین حبیبی در گفتوگو با «جامجم» از سرچشمههای نگارگری گفت