یک فوق‌تخصص ریه، آسم و آلرژی گفت: عدم استعمال سیگار و استنشاق مواد حساسیت‌زا، یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری پنومونی و عفونت شدید ریه است.
کد خبر: ۸۹۶۶۰۸

دکتر حانیه راجی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری پنومونی (عفونت شدید ریه) بر اثر استنشاق مواد شیمیایی مانند بخارهای سمی ایجاد می‌شود و سیگار کشیدن به دلیل وجود ترکیبات سمی در سیگار، بافت ریه را تخریب و آن را نسبت به عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.

این متخصص تاکید کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری، قطع سیگار است؛ چراکه سیگار کشیدن، بافت ریه را بشدت تخریب می‌کند. برای باکتری پنوموکوک نیز واکسنی تهیه شده است، اما در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار ندارد. البته کسانی که بالای 65 سال دارند و سیستم ایمنی آنان ضعیف شده است یا به بیماری مزمنی مانند قلبی، ریوی، کلیوی، کبدی، آسم یا دیابت دچار هستند، باید واکسن پنوموکوک دریافت کنند.

 هورمون درمانی مردان را افسرده می‌کند

طبق نتایج جدید و گسترده محققان، مردان مسنی که در روند درمان سرطان پروستات، تحت تستوسترون درمانی قرار می‌گیرند بیشتر در معرض ریسک ابتلا به افسردگی قرار دارند.

به گزارش مهر، طبق یافته‌های پزشکی محققان آمریکایی، مردانی که پس از درمان سرطان پروستات، تحت هورمون درمانی قرارمی گیرند، 7 درصد بیشتر مبتلا به افسردگی می‌شوند. همچنین هر چقدر روند درمان مردان مبتلا به سرطان پروستات با هورمون درمانی طولانی‌تر باشد، ریسک ابتلا به افسردگی بیشتر خواهد بود. هورمون درمانی، گزینه‌ای برای درمان برخی تومورهای پروستات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها