مدتی است رگولاتوری درصدد اجرای طرح ترابردپذیری تلفن همراه در کشور است. در صورت اجرایی‌شدن این طرح، مشتریان اپراتورها می‌توانند بدون تغییر شماره خود اپراتورشان را تعویض کنند.
کد خبر: ۸۹۵۶۹۴

بتازگی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با مهر از قرار گرفتن این طرح در مراحل تست نهایی برای اطمینان از عملکرد خبر داده و گفته اوایل امسال (سه ماه اول سال ۹۵) اجرا می‌شود. به گفته صادق عباس شاهکوه هدف از اجرای این طرح، افزایش کیفیت فضای رقابت در بازار اپراتورهای موبایل عنوان شده است: «برای ما استقبال کم یا زیاد از این طرح مطرح نیست و حتی اگر ۲ درصد مشترکان، تصمیم به تعویض اپراتور خود بگیرند ما به هدفمان رسیده‌ایم، زیرا اپراتور برای حفظ مشترک خود، تلاش مضاعف می‌کند و سرویس بهتری ارائه خواهد داد.»

پیش‌بینی می‌شود ابتدای اجرای طرح ترابردپذیری، استقبال خوبی از آن شود، زیرا جمعیت جوان کشور خواهان امتحان دیگر اپراتورها خواهد بود، اما در ایران هم احتمالا مانند دیگر کشورها پس از مدتی استقبال از آن کاهش می‌یابد. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به کاربران توصیه می‌کند قبل از تعویض اپراتور خود از شرایط دیگر اپراتورها و نحوه سرویس‌دهی آنها اطلاع کافی کسب کنند، زیرا هر متقاضی در سال فقط دو بار می‌تواند اپراتور خود را تغییر دهد، پس باید آگاهانه این انتخاب صورت گیرد. به گفته او با توجه به سیستم نرم‌افزاری که رگولاتوری تهیه و تست کرده است، کاربران تمام مراحل تعویض اپراتور را غیرحضوری و به‌صورت الکترونیکی انجام خواهند داد و فقط برای تعویض سیمکارت خود باید به صورت حضوری یا از طریق پست اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها