معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی صداوسیما درباره بودجه سال 95 این سازمان گفت: در لایحه بودجه دولت برای سال 95 که هم اکنون در مجلس مطرح است، متأسفانه بودجه عمرانی سازمان حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده و بودجه جاری تنها 8 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۲

به گزارش ایسنا، مهدی مجتهد اضافه کرد: در کل بودجه سازمان تنها 2/1 درصد افزایش را نشان می‌دهد، در حالی که دولت افزایش حقوق و دستمزد را 12 درصد پیش بینی کرده است؛ یعنی دولت همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا 12 درصد حقوق و مزایای کارکنان را اضافه کنند، در حالی که بودجه جاری سازمان را فقط 8 درصد افزایش داده است.

او توضیح داد: در دیگر دستگاه‌های دولتی، میزان کامل سرفصل حقوق و مزایا توسط دولت پرداخت می‌شود اما در سازمان صداوسیما میزان اعتبار تخصیصی ماهیانه حتی کفاف حقوق و دستمزد کارکنان را نمی‌‌دهد و سازمان از منابع دیگر درآمدی برای پرداخت حقوق کمک می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی صداوسیما گفت: بودجه لازم برای فعالیت‌های سازمان از محل کمک‌‌های دولت 2700 میلیارد تومان بوده در حالی که در لایحه بودجه دولت فقط 40 درصد آن یعنی اندکی بیش از هزار میلیارد تومان دیده شده است و همچنین سازمان در سال جاری از کمک‌هایی که در این 6 ـ 5 سال اخیر تحت عنوان کمک ارزی دولت به سازمان صورت می‌‌گرفته، برخوردار نخواهد شد که امیدواریم با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بودجه سازمان به نحو مناسبی اصلاح شود.

مجتهد در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود دولت به خاطر مشکلات مالی و اقتصادی با همه دستگاه‌ها این برخورد را داشته است، گفت: اینطور نیست، وقتی بودجه پیشنهادی دولت برای سازمان‌ها و وزارتخانه‌‌های مشابه سازمان را با هم مقایسه می‌‌کنیم می‌‌بینیم که کمترین رشدها متعلق به سازمان صدا و سیماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها