مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ابراز تمایل‌ متعدد شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: باید فعالیت‌هایی را انجام دهیم تا برجام اجرا و انتقال ارز انجام شود.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۰

به گزارش جام‌جم، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیروز در نشستی خبری اظهار کرد: اقدامات بسیاری را به‌منظور تأمین فاینانس‌ها و معرفی سرمایه‌گذاران به طرح‌ها آغاز کرده‌ایم و رویکرد اصلی ما در جذب سرمایه، تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی در کشور است.

این مقام مسئول با بیان این‌که قرارداد جدیدی برای همکاری با شرکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی به امضا نرسیده است، افزود: سال گذشته با شرکت توتال فرانسه تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید تا این شرکت برای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ایران مطالعات و اقداماتی انجام دهد. همچنین در حال حاضر با سه شرکت آلمانی در حال مذاکره‌ایم که پیش‌بینی می‌کنیم توافق‌نامه‌ای در این زمینه تا یک ماه آینده نهایی شود.

وی ادامه داد: به دلیل این‌که برخی خوراک‌ها در بالادست به طور کامل تأمین نمی‌شد، تکمیل برخی زنجیره‌ها در میان‌دست و پایین‌دست با مشکل مواجه شده بود که تلاش می‌کنیم در زمینه تأمین کمبودهای خوراک، اقدامات موثری را انجام دهیم، همچنین برای رفع مشکلاتی که فعالان صنعت پتروشیمی درخصوص استفاده از فناوری‌های روز جهان دارند، اقداماتی در دست انجام است و تلاش می‌کنیم موانعی را که در تولید وجود دارد برطرف کنیم.

شاهدایی با بیان این‌که توسعه صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، گفت: برنامه‌هایی به منظور جذب سرمایه‌گذار و تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌ها برای اجرای طرح‌ها تعریف کرده‌ایم.

وی ایجاد تنوع در خوراک و ایجاد تنوع در درجه محصولات را دو برنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد و افزود: فرق ایران و عربستان در صنعت پتروشیمی در تنوع خوراک است و با وجود مزیت‌هایی که در ایران برای تنوع خوراک وجود دارد، به دلیل شرایط تحریم، استفاده از این مزیت در توسعه صنعت پتروشیمی به طور کامل محقق نشده است که امیدواریم با شرایطی که پس از برجام در کشور ایجاد شده، بتوانیم به توسعه صنعت پتروشیمی سرعت دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها