حقیقت پور درباره اصابت چند گلوله توپ به خاک ایران:

وزارت خارجه سفیر ارمنستان را احضار کند/ ایران تحمل نمی کند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم احضار سفیر ارمنستان به خاطر شلیک گلوله های توپ به خاک ایران گفت: باید به وی توصیه های لازم در مورد پایان دادن به مناقشات و پس از آن تذکر جدی در خصوص عدم تجاوز به خاک ایران داده شود.
کد خبر: ۸۹۲۸۱۴
وزارت خارجه سفیر ارمنستان را احضار کند/ ایران تحمل نمی کند

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به اصابت چند گلوله توپ
به خانه‌ای در شهرستان خداآفرین گفت: علیرغم اینکه اصابت گلوله عمدی نبوده است اما در عین حال باید تاکید کرد که هیچ کشوری حق چنین اقدامی را ندارد.

وی ادامه داد: نیروهای مرزبانی ما باید در این مقطع دقت لازم را داشته باشند و وزارت خارجه نیز باید هشدارهای لازم را به طرفین بدهد؛ توسعه این درگیری ها به نفع منطقه نیست و از طرف دیگر کشورهای درگیر حق ندارند مرتکب چنین خطاهایی در خاک ایران شوند.

حقیقت پور با تاکید بر لزوم تذکر و هشدار جدی وزارت خارجه به طرفین درگیر اظهارداشت: در صورتی که دامنه درگیری ها به مرزهای ما کشیده شود برای ما قابل تحمل نیست.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم در خصوص اعلام استانداری آذربایجان مبنی بر اینکه گلوله ها از ارمنستان شلیک شده اند گفت: باید سفیرآن کشور احضار شود و به وی توصیه های لازم در مورد پایان دادن به مناقشات و پس از آن تذکر جدی در خصوص عدم تجاوز به خاک ایران داده شود.

به گزارش جام جم آنلاین سعید شبستری معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در این رابطه گفته است : بعد از ظهر روز گذشته در جریان درگیری در منطقه مورد مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، یک گلوله توپ بعد از اصابت به حیاط یکی از خانه‌های روستایی در منطقه قلی‌بیگلو شهرستان خداآفرین منفجر شد که باعث آسیب دیدن این خانه و شکسته شدن شیشه‌های خانه‌های مجاور شد، اما خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت..

به گفته او و طبق نظر کارشناسان نظامی این گلوله توپ از سوی نیروهای ارمنستان شلیک شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها