به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، امیرحسین حیدرنیا با اعلام این مطلب افزود: ارائه تسهیلات مناسب به شهروندان برای دسترسی آسان، کاهش ترافیک و همچنین افزایش سرعت وسایل نقلیه امدادی و انتظامی از جمله اهداف راه اندازی این خطوط ویژه اتوبوس است.
وی در ادامه از مزایای ایجاد خط ویژه اتوبوس به کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه ها و افزایش ایمنی و امنیت مسافران و سرعت وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به واقع شدن منطقه 7 در قلب پایتخت و تجمع بسیاری از ادارات دولتی در آن و همچنین وجود ترافیک، راه اندازی خطوط ویژه اتوبوس را در دستور کار خود قراردادیم.
معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه بخشی از این مسیر خط ویژه در منطقه 7 و بخشی دیگر در منطقه 6 واقع شده است، عنوان کرد: در طول این مسیر 24 ایستگاه واقع شده و 10 دستگاه اتوبوس در حال فعالیت در آن هستند.
وی با تاکید بر اینکه این خط به دنبال پروژه ۵ خط فرا منطقه ای در تهران احداث می شود، گفت: خطوط فرا منطقه ای، خطوطی ویژه هستند اما بدون جداکننده، محدودیت هایی که در خطوط بی آر تی است، در این خطوط وجود ندارد و در بخش هایی از مسیر نیز اتوبوس ها در کنار سایر خودروها تردد می کنند.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 7، پیش بینی می شود با راه اندازی این خط که در خلاف جریان ترافیک مسیر سیدخندان، مطهری و بهشتی است، شاهد استقبال چشمگیر شهروندان از این خط باشیم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد