سخنگوی سازمان امداد و نجات خبر داد:

4200 ماموریت امدادی طی 17 روز / نجات بیش از 3000 تن از مرگ

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به حجم ماموریت‌های امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح امداد نوروزی تا کنون، در عین حال عملیات امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی در 14 استان کشور طی چند روز گذشته را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۷
4200 ماموریت امدادی طی 17 روز / نجات بیش از 3000 تن از مرگ

به گزارش جام جم آنلاین ، سید مصطفی مرتضوی در تشریح عملیات امداد و نجات از ٢٥ اسفند تا کنون گفت: با گذشت 17 روز از آغاز طرح امداد نوروزی، بیش از 4200 ماموریت توسط سازمان امداد و نجات هلال احمر ثبت و به بیش از ٦٠ هزار نفر امدادرسانی شده است. بیش از 3000 تن از مرگ نجات یافتند و 335 مورد عملیات رهاسازی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای طرح امداد نوروزی تا کنون بیش از 1900 تن از مصدومان توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و بیش از 25 هزار تن نیز به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: طی روز گذشته بیش از 2000 تن از هموطنان اسکان اضطراری داده شده‌اند و بیش از 39 هزار تن نیز از اسکان موقت نوروزی بهره‌مند شده‌اند.روز گذشته نیز 237 ماموریت از سوی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر پوشش داده شد. یکهزار و 985 تن امدادرسانی شدند و 175 تن هم از مرگ نجات یافتند.

سیل در 14 استان و امدادرسانی به 4139 سیل‌زده

مرتضوی در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از هشتم فروردین تا امروز گفت: ١٤ استان آذریایجان غربی، البرز، ایلام، تهران، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، لرستان و مازندران تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند و بر این اساس به 51 شهر و روستا امدادرسانی شد.

وی امدادرسانی‌ها به ٤١٣٩نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در جریان ارایه خدمات امدادی 84 نفر به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین سه تن از مصدومان به صورت سرپایی درمان شده و سه تن دیگر نیز جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

مرتضوی با بیان اینکه 856 تن نیز در جریان سیل و آبگرفتگی 14 استان مذکور، اسکان اضطراری داده شدند، افزود: متاسفانه در این میان سه نفر از هموطنان‌مان (دو تن در مریوان و یک تن در شاهین دژ) جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، تخلیه آب از ٧٩واحد مسکونی صورت گرفته و ٢٣ خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد. همچنین در این بازه زمانی،682 بسته غذایی، 740 بطری آب معدنی، 414 قوطی کنسروجات، 2260 قرص نان، 100 کیلوگرم خرما و 826 تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

مرتضوی سیل و آبگرفتگی پنج استان آذریایجان غربی، خراسان جنوبی، زنجان، البرز و قزوین طی 24 ساعت گذشته را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا پنج روستا و 38 تن مورد امدادرسانی قرار گرفتند.

عملیات امدادرسانی در رانش زمین طی 24 ساعت گذشته

سخنگوی سازمان امداد و نجات همچنین در توضیح عملیات امدادرسانی به رانش زمین در استان چهارمحال و بختیاری طی ٢٤ ساعت گذشته نیز گفت: به دنبال رانش زمین در روستای شیخ علی از توابع شهرستان کوهرنگ، تیم‌های امدادی اعزام و امدادرسانی و اسکان٦٠نفر صورت گرفت. همچنین 12 دستگاه چادر میان متاثران از رانش زمین توزیع شد.

منبع:‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها