1133 مظنون به فعالیت‌های تبهکاری در آمریکا بازداشت شدند

ماموران مهاجرت آمریکا طی یک عملیات سراسری در این کشور که با هدف از بین بردن باندهای بین المللی برگزار شد، بیش از هزار فرد مظنون را به اتهام اقدام به قتل و شهادت دروغ بازداشت کردند.
کد خبر: ۸۹۱۲۴۴
1133 مظنون به فعالیت‌های تبهکاری در آمریکا بازداشت شدند

به گزارش جام جم آنلاین ، ماموران مهاجرت آمریکا 1133 مظنون را که در گروه‌های تبهکاری عضویت داشتند بازداشت کردند.

این عملیات پنج هفته‌ای که به مدیریت ماموران بخش مهاجرت و عوامل گمرکی آمریکا (ICE) صورت گرفت، پروژه «آتش در سایه» نام گرفته است و با هدف از بین بردن سازمان‌های جنایی، قاچاق مواد مخدر، قتل و اخاذی انجام گرفته است.

طبق بیانیه‌ صادر شده از سوی اداره ماموران مهاجرت آمریکا از 1133 فرد بازداشتی، 915 تن از اعضای باند‌های قاچاق مرزی و همکاران آنها بودند.

بر اساس این بیانیه بازداشت بیش از یک هزار تَن از این افراد در ارتباط با جرائم جنایی و اتهامات مهاجرتی صورت گرفته‌ است.

منابع رسمی پلیس فدرال در این باره مدعی شدند که اکثر دستگیر شدگان با گروه‌های بدنام مانند «نورتونوس»(Norteños)، «سورنوس»(Sureños) و گروه‌هایی نظیر «MS-13» و «بلادز»(Bloods) و چندین باند مبتنی بر زندانیان سابق فدرال در ارتباط بوده‌اند.

این عملیات که به مرکزیت «لس آنجلس» برگزار شد، شهر‌های «سان خوان»، «پورتوریکو»، «آتلانتا»، «سانفرانسیسکو»، «هیوستون» و «ال ‌پاسو»(منطقه‌ای در تگزاس) را نیز در بر می‌گرفت.

این عملیات درحالی برگزار شد که بسیاری از بازداشت‌شدگان آمریکایی بودند و 239 تَن از آنها اتباع مکزیک، اسپانیا، السالوادور، چین، جامائیکا، گواتمالا، هندوراس، فیلیپین، بلیز و دیگر کشورها هستند.

طی این مانور سراسری ماموران ویژه 150 قبضه سلاح گرم، بیش از 20 کیلوگرم ماده مخدر و بیش از 70 هزار دلار ارز را کشف و ضبط کردند.

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا از سال 2005 عملیات‌های مشابهی را برای هدف قرار دادن باندهای تبهکاری برگزار می‌کند.

اگر چه ICE یک اداره مهاجرتی محسوب می‌شود اما اغلب در عملیات‌های آن شهروندان آمریکایی و غیر آمریکایی بر اساس توانمندی‌ها و تخصصشان مشارکت دارند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها