معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبر داد

سامانه 09629 آماده دریافت شکایات مسافران نوروزی

کلاهبرداری از مسافران ایرانی در راه ارمنستان

کارشکنی یک کارگزار مسافرتی در ارمنستان باعث بازماندن ده‌ها مسافر ایرانی از سفر نوروزی به ارمنستان و گرجستان، لغو پروانه یک آژانس ایرانی و بازداشت مدیرعامل آن شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۰۳
کلاهبرداری از مسافران ایرانی در راه ارمنستان

به گزارش جام جم آنلاین ، سودجویی از مسافران در نوروز تقریبا به اتفاقی روتین تبدیل شده است.

سال گذشته نیز حدود 200 مسافر ایرانی به دلیل تخلف و بدتعهدی آژانس ایرانی، در آنتالیا آواره و سرگردان شدند.

با آن‌که هر سال به مسافران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی هشدار داده می‌شود از مراکز معتبر خرید کنند و یا حتما با طرف مذاکره، قرارداد مکتوب داشته باشند، اما باز شاهد کلاهبرداری و سودجویی هستیم.

دو روز گذشته (پنجشنبه و جمعه، 27 و 28 اسفندماه) تعدادی از مسافران ایرانی که باید در راه ارمنستان می‌بودند در اداره میراث فرهنگی گردشگری استان تهران تجمع کردند و شاکی کارشکنی یکی از دفاتر خدمات مسافرتی تهران در اجرای تعهدات خود برای برگزاری تور ارمنستان و گرجستان شدند.

مسافرانی که باید نوروز را در ارمنستان به سر می‌بردند، به دلیل کارشکنی کارگزار حاضر در ارمنستان، از این سفر بازماندند. این اتفاق فقط برای یک گروه رخ نداده، بلکه برنامه سه تور دیگر را که قرار بود در روزهای آینده رهسپار ارمنستان شوند، مختل کرده است.

به دنبال این تجمع، کمیته رسیدگی به شکایات معاونت گردشگری استان تهران همان دیروز این پرونده را باز کرد و به بررسی گذاشت که در نهایت به لغو پروانه دفتر خدمات مسافرتی «سوگند پرواز آسمانی» منجر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این‌باره گفت: شکایات واصله از همشهریانی است که خدمات سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان را از شرکت «سوگند پرواز آسمانی» خریده بوند که به دنبال این اتفاق اقدامات قانونی در قبال آژانس خاطی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در چارچوب حداکثری وظایف محوله انجام شد و مراحل بعدی در روند رسیدگی به شکایات، در دستگاه قضایی انجام خواهد شد.

رجبعلی خسروآبادی ادامه داد: همکاران ما در کمیته رسیدگی به شکایات گردشگری استان تمام تلاش خود را انجام دادند تا در دو جلسه کمیته که در دو روز متوالی برای حل این مسأله تشکیل شد، آژانس مسافرتی تعهدات خود را در قبال مسافران با کمک سایر دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران انجام دهد، ولی متاسفانه این اتفاق عملی نشد.

وی سپس از فعالیت کمیته رسیدگی به شکایات استان تهران در روزهای تعطیل نوروز خبر و اطمینان داد: رسیدگی به شکایات و صدور رأی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

خسروآبادی گفت: فعالیت بیش از 1800 دفتر خدمات مسافرتی در تهران و تقاضای بالای سفرهای داخلی و خارجی شهروندان در نوروز، بخش زیادی از نیروهای ستاد اجرایی خدمات سفر استان را درگیر امر نظارت و رسیدگی به شکایات مسافران کرده است، اما با این وجود خوشبختانه ارائه خدمات در سایر بخش‌های ستاد از قبیل پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و کمیته‌های نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی به خوبی انجام می‌شود.

با وجود آمادگی کمیته شکایت و تیمی برای نظارت و هشدارهایی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هر سال در آستانه سفرهای نوروزی می‌دهد، به نظر می‌رسد شکاف‌ها و خلأهای قانونی برای بروز چنین تخلفاتی وجود دارد که شاید لازم باشد بازنگری جدی در این بخش صورت گیرد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها