مسابقه‌های انتخابی تیم ملی کشتی جوانان انتظارات را برآورده کرد

ردپای یک افتخار تا المپیک

پیکارهای کشتی قهرمانی جوانان آسیا و جهان در حالی به ترتیب طی اردیبهشت و مردادماه سال آینده در فیلیپین و فرانسه برگزار می‌شود که استارت انتخاب ملی پوشان اعزامی ایران برای شرکت در این دو رویداد طی روزهای گذشته و با برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی زده شد استارتی که مردان فنی این دو تیم معتقدند امیدوارکننده بود، حتی بهتر از سال گذشته که این دو تیم در پیکارهای قاره‌ای و جهانی درخشیدند.
کد خبر: ۸۹۰۱۲۳
ردپای یک افتخار تا المپیک

جوانان آزادکار کشتی ایران در حالی طی دو سال گذشته در رقابت‌های جهانی بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده اند که ردپای این افتخار را در ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های المپیک 2016 خواهیم دید جایی که حسن یزدانی و علیرضا کریمی دو عضو سابق تیم ملی جوانان که با این تیم قهرمان جهان شدند از شانس‌های مدال آوری ایران در ریو 2016 هستند و حالا به باور مردان فنی تیم ملی، رقابت‌های انتخابی نشان داد شرایط همچنان در این رده سنی خوب است.از طرفی، هرچند جوانان فرنگی کار سال گذشته قهرمان جهان نشدند و به سه مدال در پیکارهای جهانی بسنده کردند، اما سرمربی این تیم اطمینان دارد امسال شرایط به مراتب بهتری خواهد داشت هرچند عضو کمیته فنی و همچنین سرپرست تیم ملی کشتی آزاد جوانان نیز چنین نظری دارد.

در پایان مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی جوانان آزاد ـ که با شرکت 62 کشتی‌گیر برتر از 13 استان برگزار شد ـ پرویز عالی، سرپرست تیم ملی در ارزیابی خود از شرایط فنی این دوره از رقابت‌ها به جام‌جم می‌گوید:خوشبختانه مبارزات کشتی‌گیران در سطح فنی بسیار خوبی برگزار شد و حتی نسبت به سال گذشته شرایط کشتی‌گیران به مراتب بهتر است، چراکه سال گذشته در دو سه وزن وضع متزلزلی داشتیم اما امسال در همه اوزان کشتی‌گیران توانمندی خواهیم داشت که بخوبی می‌توانند از عنوان قهرمانی در آسیا و جهان دفاع کنند.

عالی با بیان این که فدراسیون کشتی برنامه‌های پشتوانه‌سازی و توجه به رده‌های سنی را دنبال می‌کند، افزود: هر چند چون اعضای تیم جوانان عموما تمرینات خود را با تیم ملی بزرگسالان انجام می‌دهند و از این نظر بیشتر تحت نظر قرار دارند، ولی در حال حاضر با توجه به فعالیت خیلی خوب مجید ترکان در رده نونهالان و همچنین دیگر مربیان در رده سنی نوجوانان خوشبختانه کار زیربنایی در این رده‌های سنی هم بخوبی و امیدوارکننده پیش می‌رود و امیدواریم با سومین قهرمانی پیاپی تیم جوانان در رقابت‌های جهانی این نکته به اثبات برسد.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد جوانان از آغاز اردوهای آماده‌سازی این تیم از 5 فروردین ماه خبر می‌دهد: با توجه به این که رقابت‌های آسیایی اردیبهشت برگزار می‌شود، قصد داریم در رقابت‌های بین‌المللی آذربایجان، کشتی‌گیران را محک بزنیم تا با توجه به ابهامی که در یکی دو وزن وجود دارد بهترین نفر را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا انتخاب کنیم. پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز با توجه به این که دو سه ماه تا جهانی فرانسه مهلت داریم امیدواریم بتوانیم در صورت وجود رقابت‌های بین‌المللی خوب در تقویم اتحادیه جهانی کشتی و همچنین حمایت فدراسیون کشتی بازهم کشتی‌گیرانمان را در رقابت‌های بین‌المللی محک بزنیم تا از نقطه نظر تجربه بین‌المللی هیچ کم و کاستی نداشته باشیم.

سیم‌خواه: ازسال گذشته جلوتریم

در کشتی فرنگی هم 65 کشتی‌گیر برتر از 14 استان در پیکارهای انتخابی حاضر شدند؛ پیکارهایی که رضا سیم‌خواه سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و دارنده مدال نقره جهان از آنها رضایت دارد. او در این خصوص به جام‌جم می‌گوید: خوشبختانه در بیشتر اوزان شرایط خوبی داریم و بچه‌ها نشان دادند در صورت استمرار تلاش و پشتکار می‌توانند آینده خوبی را برای خود و کشتی کشور رقم بزنند.

او در پاسخ به این پرسش جام‌جم که آیا دغدغه‌های فنی سال گذشته شما درباره ضعف تکنیکی کشتی‌گیران برطرف شده است، گفت: به طور طبیعی یک سال از آن زمان گذشته است و آن دسته از کشتی‌گیرانی که شرایط سنی‌شان می‌خورد و امسال نیز در تیم جوانان عضوند، به مراتب بهتر از سال گذشته هستند. دیگر نفرات هم شرایط به مراتب بهتری از سال گذشته دارند. این شرایط ما را امیدوار کرده است.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان با اشاره به این که در یکی دو وزن از دل همین رقابت‌های انتخابی نفر فیکس تیم ملی برای اعزام به رقابت‌های آسیایی انتخاب شد، گفت: طبیعی است در بعضی اوزان باید کشتی‌گیران را در رقابت‌های برون مرزی هم محک بزنیم، چرا که برخی از آنها مقتدرانه در اوزان خود اول نشدند و برخی دیگر تجربه نشان داده در پیکارهای بین‌المللی متزلزل ظاهر می‌شوند بنابراین ضروری است با وسواس زیاد ترکیب نهایی را انتخاب کنیم.

سیم‌خواه، زمان آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان را 15 فروردین اعلام کرد و صحبت‌های خود را این گونه به پایان می‌رساند: امیدواریم بتوانیم تیم خوبی بسازیم و در این راه هیچ مشکلی وجود نداشته باشد تا بتوانیم بهترین نتایج را در این دو مسابقه بگیریم.

نفرات برتر پیکارهای انتخابی تیم ملی

امید توفیقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها