
او که بزودی ساخت سریال «تاریکی شب، روشنایی روز» را آغاز خواهد کرد، گفته است: گروههای نویسندهای ظهور کردهاند که روزی یک قسمت سریال مینویسند، اما کار خوب زمان کافی میخواهد. (به نشانه و دلیل حجمِ کمّی خروجی نویسندههای خوب و کارهای با ارزش)
این نویسنده و کارگردان درباره زمان نگارش فیلمنامه هم تصریح کرده است: زمان استانداردی برای نگارش فیلمنامه تعریف نشده و با توجه به نوع و ژانر کارها متفاوت است، اما به تجربه برای نسخه اول یک فیلمنامه سینمایی 4 یا 5 هفته کافی است و سریالی که طرح و ساختارش معلوم شده خروجی هفتهای یک قسمت، خروجی معقولی است. برای سریال تاریکی شب، روشنایی روز از ابتدای شکلگیری ایده کار و پژوهش تا پایان نوشتن فیلمنامه حدود هفت ماه وقت صرف کردم، اما بازنویسی نهایی همچنان تا قبل از کلید زدن سریال ادامه خواهد داشت.
قاسمزاده همچنین درباره منابع پژوهشی اثر جدید خود نیز گفته است: با توجه به این که بخشی از سریال در دهه 50 میگذرد، تمام کتب، نشریات و مجلههای موجود و در دسترس از دهه 50 تا امروز را مطالعه کردم و یادداشت برداشتم، اما برای خلق شخصیتهای سریال از هیچ شخصیت واقعی استفاده نکردم؛ زیرا قرار نیست شخصیت دراماتیک عین شخصیتهای واقعی و تاریخی باشد.
کارگردان سریال یادآوری درباره حجم و کشش داستانی تازهترین سریال خود خاطرنشان کرد: سریال من 14 قسمت 45 تا 50 دقیقهای است. کوتاه یا بلند بودن یک سریال به سوژه و داستان آن مربوط است و سوژه و بستر انتخاب شده، تعیینکننده تعداد قسمتهاست. من سفارشی برای نوشتن این سریال نداشتم و به خاطر علاقهام به موضوع و کاراکترها، بعد از انجام پژوهش و با مطرح کردن ایده و قصه و کسب موافقت شفاهی و دوستانه مدیران مرکز فیلمنامهنویسی، نگارش را آغاز کردم و منتظر انجام کارهای اداری و عقد قرارداد و دریافت قسط نماندم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد