احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه دیروز در دیدار با مقامات کشورمان درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی کرد و دو طرف بر ضرورت همکاری برای پایان درگیری‌ها در منطقه و استقرار ثبات تاکید کردند.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۲

از جمله این دیدارها، دیدار نخست‌وزیر ترکیه با حسن روحانی بود. رئیس جمهور کشورمان در این دیدار با بیان این‌که هیچ مانعی در گسترش روابط تهران- آنکارا وجود ندارد ، گفت وحدت اسلامی وظیفه‌ای همگانی است.

دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان نیز از دیگر برنامه‌های دیروز داوود اوغلو بود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار نخست‌وزیر ترکیه در نشست خبری مشترک با وی اظهار کرد: منطقه‌ای که ایران و ترکیه در آن قرار دارند با مسائل پیچیده‌ای روبه‌روست و متاسفانه گروه‌های تروریستی امنیت و ثبات منطقه را بشدت تحت تاثیر قرار داده‌اند.

به گزارش سایت ریاست جمهوری، جهانگیری با تاکید بر این‌که منافع مشترک ایران و ترکیه در استقرار صلح، ثبات و امنیت در کل منطقه است، گفت: ایران و ترکیه دو کشور همسایه با روابط صمیمانه هستند که از زمان شکل‌گیری حزب اعتدال و توسعه در ترکیه، ‌روابط دوجانبه از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.

نخست‌وزیر ترکیه نیز در این مصاحبه مطبوعاتی مشترک با تبریک توافق هسته‌ای ایران گفت: پس از این توافق زمینه مساعدی برای گسترش مناسبات میان دو کشور فراهم شده است.

داوود اوغلو با بیان این‌که ایران در دوران تحریم در شرایط سختی قرار داشت، افزود: ترکیه در این دوران با تمام توان در کنار ایران بود و دوستی خود را به ایران ثابت کرد.

نخست‌وزیر ترکیه افزود: وقتی ایران و ترکیه می‌توانند روابط دوجانبه خود را ارتقا ‌ دهند، قادر خواهند بود موانع سیاسی منطقه را نیز از پیش رو بردارند. وی افزود: همکاری ایران و ترکیه برای پایان دادن به خونریزی‌های منطقه و درگیری‌های فرقه‌ای بسیار مفید خواهد بود.

داوود اوغلو با بیان این‌که ممکن است دو کشور در برخی موضوعات منطقه، تفاوت دیدگاه داشته باشند تصریح کرد: ایران و ترکیه باید با همکاری یکدیگر مانع ورود بیگانگان به منطقه شوند، زیرا صلح و ثبات پایدار در منطقه با همکاری ایران و ترکیه قابل تحقق خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها