چه ویژگی‌هایی به تلگرام اضافه شده است؟

یک به‌روزرسانی‌ و این همه تغییر

این روزها نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام باز هم خبرساز شده و با جهش به نسخه 3/5 امکانات جدیدتری را در اختیار کاربران قرار داده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۵۳
یک به‌روزرسانی‌ و این همه تغییر

به گزارش جام جم کلیک،شما را با مهم‌ترین امکانات جدید که در دو بخش اصلی امنیتی و کاربردی تقسیم‌بندی می‌شوند، آشنا می‌کنیم.

ممنوعیت دعوت از سوی غریبه‌ها

تا پیش از انتشار نسخه 5.3 بسیاری از نرم‌افزارهای تبلیغاتی و حتی برخی کاربران می‌توانستند شما را به گروه‌ها و کانال‌های دیگر دعوت کرده و به‌این‌ترتیب بدون اجازه، شما را در جمعی غریبه رها می‌کردند.

البته گاهی این جمع غریبه هیچ عضوی نداشت و شما در فهرست اعضای گروهی قرار می‌گرفتید که توسط روش‌های نرم‌افزاری به‌صورت موقت ایجاد شده بود و پس از ارسال پیامی تبلیغاتی در گروه، عضویت شما از آن حذف می‌شد.

این قبیل مزاحمت‌ها موجب شد تلگرام قابلیت جدیدی را با عنوان Groups به تنظیمات امنیتی خود اضافه کند.

به کمک این قابلیت می‌توانید تنظیمات را طوری تغییر دهید تا بجز افرادی که در فهرست مخاطبان شما هستند، کاربر دیگری نتواند شما را بدون اجازه به گروه یا کانال‌های تلگرامی دعوت کند و در فهرست اعضای این گروه‌ها قرار دهد.

همچنین شما می‌توانید در صورت نیاز به برخی کاربران مجوز افزودن به گروه‌ها و کانال‌ها را بدهید و برخی دیگر را از انجام این کار در تمام شرایط منع کنید. (حتی اگر در فهرست مخاطبان شما باشند)

روش انجام این کار به شرح زیر است:

تلگرام نصب شده روی دستگاه هوشمند خود را به جدیدترین نسخه مخصوص سیستم‌عامل اندروید یا آی‌او‌اس به‌روزرسانی کرده سپس با فشار روی آیکون منو، گزینه‌ Settings را انتخاب کنید.

به بخش Privacy & Security رفته و روی گزینه‌ Groups فشار دهید.

در این بخش با انتخاب گزینه‌ My Contacts قابلیت افزودن شما به گروه‌ها و کانال‌ها فقط برای فهرست مخاطبان شما مجاز خواهد بود و در ادامه با فشار گزینه‌ Add User در بخش‌های Always Allow و Never Allow می‌توانید این مجوز را برای برخی از کاربران به‌صورت همیشگی صادر کرده یا کاربری را برای همیشه از انجام این کار منع کنید.

ضبط و پخش سریع پیام‌های صوتی

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که همواره جای خالی آن در تلگرام احساس می‌شد، مدیریت بهتر و کاربردی‌تر پیام‌های صوتی بود. اکنون نسخه جدید به شما این امکان را می‌دهد تا ضمن پخش پیام‌های صوتی، در میان صفحات گفت‌وگوی تلگرام حرکت کرده و با دیگر کاربران پیام رد و بدل کنید.

علاوه بر این گزینه‌ای با عنوان Raise to Speak در تنظیمات تلگرام به چشم می‌خورد که طبق گفته سازندگان، فعال بودن این قابلیت در دستگاه‌های هوشمند جدید موجب می‌شود تا با نزدیک شدن دستگاه هوشمند به گوش کاربران (همچون شرایطی که کاربر قصد مکالمه با دستگاه را دارد) عملیات ضبط پیام صوتی آغاز شده و پیام‌های صوتی دریافتی نیز به‌طور خودکار پخش شود.

به‌این‌ترتیب شما مکالمه‌ای صوتی همچون مکالمه توسط بی‌سیم را تجربه خواهید کرد.

نکته: قابلیت Raise to Speak روی تمام دستگاه‌ها قابل استفاده نیست و ممکن است به‌دلیل نیازمندی به حسگرهای متفاوتی همچون مجاورت‌سنج، شتاب‌سنج و... روی دستگاه شما عمل نکند.

شایان ذکر است در نسخه جدید، ارتعاشات صوتی پیام‌ها نیز به‌صورت نواری مواج قابل مشاهده است.

امکانات بیشتر در ارتباطات محرمانه

ارتباطات محرمانه که با عنوان Secret Chat در نرم‌افزار تلگرام مشخص شده است، از امکاناتی
محدودتر نسبت به دیگر ارتباطات در این نرم‌افزار برخوردار بود.

اما نسخه جدید تلگرام این محدودیت‌ها را از میان برداشته و تایمرهای تخریب خودکار اطلاعات رد و بدل شده به همراه رمزنگاری نقطه به نقطه موجب شده‌اند تا با آرامش خاطر اطلاعات خصوصی و محرمانه را در محیطی مجازی انتقال دهید.

پیش‌نمایش لینک‌های اینترنتی، پاسخ به پیام‌ها، ثبت شرح تصاویر و ویدئوها، اشتراک‌گذاری استیکرها، به‌کارگیری ربات‌های داخلی و تصاویر متحرک ازجمله امکاناتی است که در ارتباطات خصوصی نیز می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

دیگر تغییرات

اَبَر گروه‌ها: چه کسانی می‌توانند اعضای جدید را به سوپر گروه اضافه کنند؟ این قابلیت در نسخه جدید تلگرام در اختیار مدیر ابر گروه قرار گرفته است.

افزونه اشتراک‌گذاری: اشتراک‌گذاری اطلاعات در سیستم‌عامل آی‌او‌اس به کمک افزونه اشتراک‌گذاری تلگرام بیش از پیش ساده شده است.

عکس‌ها، ویدئوها، موزیک‌ها، اسناد متنی، موقعیت مکانی و... از جمله اطلاعاتی است که می‌توانید براحتی از تمام اپلیکیشن‌های موجود روی دستگاه همچون Contacts, Maps, Voice Memos و ... به محیط‌های گفت‌وگوی تلگرام یا کانال‌های تلگرامی انتقال دهید.

ویرایشگر تصاویر: ابزارهایی همچون rotate, fade, tint و curves از ابزارهایی است که به ویرایشگر داخلی تصاویر در تلگرام اضافه شده‌اند.

به کمک این ابزارها براحتی و بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی می‌توانید تنظیمات نور و رنگ عکس‌های خود را به شکل دلخواه اصلاح کنید.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
۰
۰
بسیارعالی متشكرم

نیازمندی ها