رئیس سازمان ملی استاندارد:

اسکانیا شماره گذاری می شود

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به بازدید خود از شرکت تولید کننده اتوبوس‌‌های اسکانیا در سمنان گفت: اسکانیای تولید داخل، از نظر سازمان استاندارد منعی برای شماره گذاری ندارد.
کد خبر: ۸۸۳۲۶۳
اسکانیا شماره گذاری می شود

به گزارش جام جم آنلاین، نیره پیروزبخت عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتوبوس‌هایی که از نظر سازمان استاندارد تأیید شده‌اند؛ منعی برای شماره گذاری ندارند.

وی افزود: موضوع شهربازی‌ها، معاینه فنی خودروها، سوخت استاندارد و دیگر استاندارد‌های لازم برای تولید محصولات و فعالیت آن در کشور تنها عامل انتزاعی از یک سازمان نبوده و همه سازمان‌های مرتبط باید برای آن همکاری کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت دولت مدیریت مباحث مربوط به آلودگی هوا به سازمان محیط زیست واگذار شده است خاطرنشان کرد: این سازمان نیز بدون هماهنگی دیگر دستگاه‌های ذیربط مانند سازمان ملی استاندارد، کاری انجام نمی‌دهد.

پیروز بخت با اشاره به تشکیل کمیته رفع آلودگی هوا خاطرنشان کرد: در این کمیته همه مؤلفه‌های مؤثر در آلودگی هوا بررسی می‌شود.

وی درپاسخ به پرسشی مبنی بر تأثیر آلایندگی خودروهای غیر استاندارد در پایداری هوای کلان‌شهرها تصریح کرد: آلایندگی خودروها تنها یکی از این مؤلفه‌ها است و می‌توان به آن مواردی مانند آلایندگی وسایل گرمایشی و سرمایشی را نیز افزود.

تعطیلی شهربازی های غیراستاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به موضوع عدم رعایت استاندارد در ساخت و نصب وسایل شهربازی‌ها تأکید کرد: ایمنی، جان و سلامت مردم بیشتر از هر چیزی برای سازمان ملی استاندارد ایران اهمیت دارد و از این رو با کمال ناراحتی، شهربازی‌های غیر استاندارد را تعطیل می‌کنیم.

پیروزبخت با اشاره به لزوم استانداردسازی شهربازی‌های کشور خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در سطح کشور باید برای استاندارد سازی شهربازی‌ها اقدام کنند.

وی با تأکید بر لزوم پویایی فضای شهرها در ایام نوروز نقش فعالیت شهربازی ها در این زمینه خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با تمام توان به بخش خصوصی و مدیران شهربازی‌ها در شهرهای کشور کمک کنند تا مشکلات آن‌ها برطرف شده و سازمان استاندارد به آن مجوز فعالیت بدهد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها