به احترام زمین

«سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در 21 استان

به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. این گروه ها این هفته نیز چون هفته های گذشته، به شرح فعالیت‌ها و برنامه های زیست محیطی خود و همچنین تلاش در زمینه گسترش فرهنگ «سه شنبه های بدون خودرو» پرداخته اند.
کد خبر: ۸۸۲۴۸۰
«سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در 21 استان

«سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در 21 استان

این پویش با هدف فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از وسایل نقلیه عمومی، کاهش آلودگی هوا و داشتن آسمانی آبی راه افتاده است. در همین زمینه از چهار محال و بختیاری خبر می‌رسد که شبکه سمن‌های محیط‌زیستی این استان در اقدامی جالب، برای پیگیری پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، به ارسال بیش از 70نامه به دستگاه‌های دولتی و ادارات گوناگون استان اقدام کرده است. دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز از پیوستن سمن‌های 21 استان به طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» خبر داده است.

«شهر پاک» درکرمانشاه و مهاباد

پویش ملی «شهر پاک» با شعار «تبلیغات آری، پاکیزگی شهر حتما» به همت «تشکل پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه» و با همکاری «انجمن سبز‌اندیشان جوان مهاباد» و «قرار سبز» آغاز به کار کرد. این پویش از حامیان کاندیداها درخواست می‌کند برای حفظ زیبایی و تمیزی شهرهای خود، برگه‌های تبلیغاتی را روی زمین نریزند و پوسترها را در محل‌های مجاز نصب کنند.

انجمن سبز زاگرس گیلانغرب کرمانشاه

این انجمن روز گذشته با همکاری کارشناسان منابع طبیعی برای دهیاران بخش گواور از توابع شهرستان گیلانغرب یک گارگاه آموزشی درخصوص پاکسازی جنگل ها برگزار کرد.

ورود فعالان فضای مجازی به دنیای واقعی

20 گروه از کمپین های محیط زیستی کشور که پیش از این در فضاهای مجازی همچون تلگرام فعال بودند، جمعه گذشته برای اولین بار، پای خود را از این فضاها بیرون گذاشته و در دنیای واقعی و در پارک چیتگر تهران، به تبادل نظر و همکاری درمورد مسائل زیست محیطی پرداختند.

«پرشین کمپر»

با همت این گروه، 15 کیلومتر از مسیر دوم کویر حاج علیقلی در جنوب شرقی شهرستان دامغان استان سمنان، 23 بهمن از زباله‌ها پاکسازی شد.

علیرضا نوری، مدیر گروه «پرشین کمپر» گفت: پرشین کمپر با هدف فرهنگ‌سازی و تشویق مسافرت جاده‌ای بدون زباله به ساماندهی سفرهای ادواری اقدام کرده است تا بتواند سهم کوچکی در حفاظت از محیط‌زیست کشور داشته باشد.

«صلح با طبیعت» اصفهان

اعضای این انجمن با هدف حمایت از محیط‌زیست و کره‌زمین و همچنین ترویج فرهنگ سالم‌خواری، در آخرین هفته دی ماه، گوشت را از سبد تغذیه‌ای خود حذف کرده و تصمیم به اجرای این برنامه در آخرین سه‌شنبه هر ماه گرفتند.

دانشگاه صنعتی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه خوراسگان نیز با حمایت از این طرح، چند روز در هفته در کنار غذاهای دیگر، غذای بدون گوشت سرو می‌کنند.

زیست پویان طبیعت رامهرمز

این انجمن جمعه گذشته؛ 23 بهمن، برنامه درختکاری (کاشت و آبیاری نهال) و پاکسازی (جمع‌آوری زباله‌های رها شده در محوطه امامزاده بی‌بی تاج بانو) را با همراهی طبیعت دوستان اجرا کرد.

بلوطبان لرستان

اعضای این انجمن 23 بهمن، به‌طور همزمان در شهرهای خرم‌آباد و دورود به کاشت بذر بلوط (در نهالستان بلوطبان رباط نمکی) و درخت سرو (در پارک جنگلی دورود) اقدام کردند.

پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه

اعضای فعال این تشکل، جمعه گذشته از محیط‌بانان منطقه شکار ممنوع قراویز تقدیر کردند.

کوهنوردان البرز رفسنجان

اعضای این گروه کوهنوردی نیز جمعه گذشته به پاکسازی منطقه آبشار زیبای تزرج حاجی‌آباد رفسنجان اقدام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها