سامانه موشکی اس300 در حال انتقال به ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به قرارداد فروش سامانه پدافندی اس300 میان ایران و روسیه گفت: این قرارداد، مسیر اجرای خود را بر اساس توافقات ایران و روسیه طی کرده و نهایی شده و سامانه پدافندی اس300 در حال انتقال به ایران است.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین جابری‌انصاری این مطلب را در نشست خبری دیروز خود و در پاسخ به پرسشی درباره سفر وزیر دفاع کشورمان به مسکو و ارتباط این سفر با بحث تحویل سامانه اس300 به ایران مطرح کرد.

همزمان با این اظهارنظر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، خبرگزاری مهر به نقل از اسکای‌نیوز عربی نوشت: وزارت خارجه روسیه از تحویل سامانه پدافندی اس۳۰۰ به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

صدور روادید فرودگاهی برای گسترش گردشگری

بحث قرارداد اس300 تنها محور اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری دیروز نبود و جابری‌انصاری به پرسش‌های خبرنگاران درباره موضوعات دیگر نیز پاسخ داد.

یکی از این پرسش‌ها درباره اقدامات وزارت امور خارجه در زمینه توسعه صنعت گردشگری بود که سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخ داد: ایران برای گسترش گردشگری در کشور، تصمیماتی اتخاذ کرده که براساس آن به همه اتباع کشورهای جهان به استثنای 9 کشور از جمله آمریکا و انگلستان در مبادی فرودگاهی خود روادید اعطا می‌کند.

جابری‌انصاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که سیاست‌های ایران و ترکیه در قبال تحولات سوریه متفاوت است، به سفر معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه به ترکیه اشاره کرد و گفت: این سفر در چارچوب همکاری‌ها و تبادل هیات‌های مستمر بین ایران و ترکیه انجام شده و درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگوهایی انجام شد که سفر موفقی بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد سفر آینده رئیس‌جمهور کشورمان به ترکیه نیز تصریح کرد: این سفر به دعوت رسمی مقامات ترکیه‌ای برای شرکت آقای روحانی در کنفرانس سران اسلامی در اواخر فروردین سال آینده است و هنوز تصمیمی اتخاذ نشده که به محض فراهم شدن زمینه سفر ریاست‌جمهوری برای شرکت در این کنفرانس، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تحریم سوئیفت رفع شده ولی برخی جزئیات، زمانبر است

جابری‌انصاری در ادامه نشست خبری خود با اشاره به موضوع سوئیفت افزود: برخی تعهدات برجام جنبه سیاسی و نیاز به اتخاذ تصمیم دارد و برخی نیز فنی است، اما موضوع سوئیفت حل شده و بازگشت آن به مسیر طبیعی در حال طی شدن است، البته برخی اجرائیات زمانبر است.

جابری‌انصاری در مورد اظهارات مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی درباره آزادی سران فتنه نیز گفت: این مسائل داخلی است و در مسیر خودش پیگیری می‌شود و ارتباطی به کشورهای خارجی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها