مروری بر فهرست‌های انتخاباتی در ماراتن رقابت‌های پارلمانی

9 دوره انتخابات با طعم رقابت

محسنی‌اژه‌ای: نامزدهای انتخابات قانون را رعایت کنند

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت پایبندی نامزدهای انتخابات به قانون اظهار کرد: قانون انتخابات درباره نصب بنر و پلاکاردهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری صریح است.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشستی خبری با بیان این‌که نامزدهای انتخابات باید به محتوا، تعداد و مکان نصب تبلیغاتشان واقف باشند، گفت: اگر از ستاد یا نامزد انتخاباتی اعم از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، خلافی سر بزند به طور قطع نیروهای انتظامی با متخلفان برخورد خواهند کرد. وی با اشاره به تشکیل حدود 50 پرونده تخلف انتخاباتی افزود: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به تخلفات در فضای مجازی بوده و در مجموع تعداد تخلفات تاکنون در مقایسه با سنوات گذشته کمتر است . اژه‌ای بیان کرد: پول‌هایی که در زمان تبلیغات انتخاباتی صرف می‌شود، باید شفاف باشد و قانون جامعی در این خصوص نداریم که باید تصویب شود.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه کارواش منطقه سعادت‌آباد خبر داد.

هشدار نسبت به رشد نقدینگی

محسنی‌اژه‌ای در خصوص آخرین پیگیری‌های پرونده‌ بدهکاران بانکی و وصول مطالبات معوق بانک‌ها گفت: با کمال تاسف شاهدیم که نقدینگی‌ها بشدت افزایش یافته که همین افزایش نقدینگی، تبعات سوء به همراه دارد. آیا اینجا هم مسئولیت به‌عهده قوه قضاییه است؟ در شرایطی که مسئولان بانک مرکزی از موفقیت خود در ایجاد انضباط پولی و مالی در کشور سخن می‌گویند، محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر این‌که نقدینگی به بالای 900 هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: بدهی دولت به بانک‌ها افزایش یافته و وقتی این بدهی بالا می‌رود، بانک‌ها نمی‌توانند تسهیلات لازم را ارائه کنند. وی همچنین تاکید کرد: باید نسبت به بدهکاران بانکی برخورد جدی صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها