جام‌جم گزارش می‌دهد:

مطالبات استان‌ها از مجلس دهم

طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت

افتتاح همزمان 138 طرح عمرانی در سطح کشور

138 طرح مصوب سفرهای استانی رئیس‌جمهور، روز گذشته با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۹

به گزارش جام‌جم، این طرح‌ها در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همزمان با نهمین روز دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از مجموع این 138 طرح، هفت طرح به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد. این طرح‌ها شامل پروژه آزادراه همدان – ساوه، چهارخطه کردن محورهای نورآباد – کوهدشت، راه سراوان – سنگر – سیاهکل، سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی استان فارس، گازرسانی به 23 روستای استان زنجان، بهسازی راه اصلی بوشهر – گناوه – دیلم – هندیجان و بهسازی راه اصلی نایین – انارک – خور – طبس بود.

در این مراسم، قطعه‌های ششم و هفتم بزرگراه برازجان-گناوه- دیلم به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید. این دو قطعه به طول 18 کیلومتر به صورت دو و چهار خطه با سرمایه‌گذاری 380 میلیارد ریال اجرا شده است. همچنین کتابخانه مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با زیربنای 5000 متر مربع و با اعتبار 80 میلیارد ریال اجرا شده است. به گفته استاندار بوشهر تا پایان سال، ورزشگاه 15 هزار نفری و دهکده گردشگری بوشهر هم به بهره برداری می‌رسد. 56‌کیلومتر راه ارتباطی در لرستان نیز ازطریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور بهره برداری شد.

درهمین حال مرحله نخست جاده سراوان - سنگر – سیاهکل با حضورمجازی رئیس جمهور افتتاح شد. با بهره برداری از جاده سراوان – سنگر – سیاهکل مسیر رشت به لاهیجان حدود30کیلومتر کاهش می‌یابد.

گاز رسانی به 25 روستای استان زنجان نیز از جمله افتتاح‌های ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور بود. مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان دراین باره به خبرگزاری صداو سیما گفت: برای این 25 پروژه گاز رسانی، 16 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است. به گفته محمد عسگریان، با بهره‌برداری این طرح، 3000 خانوار روستایی در این 25 روستا از نعمت گاز بهره مند شدند.

افتتاح 6 طرح زیربنایی دراستان همدان

مسئول پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان با بیان این‌که مهم‌ترین طرح‌های بهره برداری شده در این مراسم، شامل اتمام قطعه پایانی آزاد راه همدان - ساوه با اعتباری افزون بر 700 میلیارد ریال به طول 28 کیلومتر است، به خبرگزاری صدا و سیما گفت: همچنین طرح آبیاری تحت فشار در 600 هکتار از اراضی همدان، افتتاح تصفیه‌خانه و آبگیری سد شنجور در رزن، آبرسانی از روستای دره مراد بیک به شهر همدان و فاز دوم دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینای همدان در این مراسم
بهره برداری شد.

بهره برداری از طرح‌های بزرگ رفاهی و صنعتی درقم

در بخش دیگری از میهن پهناورمان، پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور درقم به بهره برداری رسید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تولید 2/1مگا بایت برق از گاز لجن از ویژگی‌های این تصفیه خانه است که توانایی تامین 70 درصد برق مورد نیاز این
تصفیه خانه را دارد.

همچنین همزمان سه طرح بزرگ صنعتی با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت در قم به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها شامل واحد تولید مخازن تمام کامپوزیت CNGو کپسول‌های گاز مایع و آتش‌نشانی، سومین واحد تولیدکننده بزرگ لوله‌های دو جداره پلی‌ اتیلن کرتیوب در خاورمیانه و کلنگ‌زنی طرح توسعه واحد تولید موتورسیکلت به ظرفیت 90 هزار دستگاه در سال است .با بهره برداری از این واحدها برای 500 نفر شغل ایجاده شده یا خواهد شد.

در همین استان، کلنگ احداث شهرک سلامت و بیمارستان یکهزار تختخوابی قم با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زمین زده شد. احداث شهرک سلامت قم از مصوبه‌های سفر اسفند سال گذشته رئیس‌جمهور به قم بود که قرار است توسط بخش خصوصی در مساحت یکصد هکتار در شهرک پردیسان قم احداث شود. این شهرک در ده کیلومتری جنوب مرکز قم قرار دارد. شهرک سلامت به‌عنوان یک هلدینگ بیمارستانی مطرح است که احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی یکی از بخش‌های این شهرک است که علاوه بر آن در زمینه مسائل آموزشی و بهداشتی نیز برای استان قم موثر خواهد بود.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه کلنگ زنی بیمارستان یکهزار تختخوابی از خرید 30 فروند بالگرد ویژه آمبولانس برای تامین نیاز امدادی و درمانی کشور در آینده خبر داد.

مشعل گاز در طالقان روشن شد

از سوی دیگر به مناسبت ایام مبارک دهه فجر، مشعل گاز شهرستان طالقان به عنوان سردترین شهرستان استان البرز، روشن شد. آن طور که ایرنا گزارش کرده، این طرح شامل یک خط 25 کیلومتری از آبیک به طالقان با ظرفیت 50 هزار متر مکعب است که داخل شهرستان طالقان، اکنون 2000 متر لوله شش اینچی برای آن
کار شده است.

اتمام 51 درصد طرح‌های مصوب استانی

رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری همزمان از 138 طرح مصوب سفرهای استانی، با اشاره به تکمیل بیش از 51 درصد طرح‌هایی که دولت در سفرهای استانی وعده اجرای آنها را داده بود، عنوان کرد: 70 درصد مجموع اعتبارات طرح‌های مصوب سفرهای استانی، تخصیص داده شده و امیدوارم سال آینده به استان‌های باقیمانده کشور نیز سفر کنم.

کمیل انتظاری

ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها