سردار جعفری: اعزام نیروی زمینی به سوریه، تیر خلاص به آل‌سعود است

هشدار فرماندهان نظامی به عربستان

در پی ادعای رژیم آل سعود، مبنی بر تصمیم برای اعزام نیروی زمینی به سوریه، مقامات نظامی کشورمان این ادعا را فراتر از توان عربستان سعودی دانسته و در صورت تحقق، آن را تیر خلاصی به سران آل سعود خواندند.
کد خبر: ۸۷۹۶۳۲

در همین زمینه، سردار سرلشکر سیدمحمدعلی جعفری، فرمانده کل‌سپاه پاسداران در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید محسن قاجاریان و همرزمان شهیدش که دیروز برگزار شد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: فکر نمی‌کنم رژیم آل‌سعود جرات اعزام نیروی زمینی به سوریه را داشته باشد. به گزارش تسنیم، جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به شکست‌های پی در پی تروریست‌ها در سوریه و پیروزی‌های جبهه مقاومت تصریح کرد: مقامات عربستان فکر می‌کردند با پشتیبانی و تامین مالی امتیازی در جبهه به دست می‌آورند، اما نمی‌دانستند این پیروزی‌ها معادلات آنها را به هم می‌ریزد. وی خاطرنشان کرد: آنها ادعا کردند نیروی مستقیم می‌فرستند، اما فکر نمی‌کنم چنین اقدامی انجام دهند، چون نیروهای آنها ارتش کلاسیک هستند و تاریخ ثابت کرده توان مقابله ندارند و اگر این کار را بکنند، تیر خلاص به خودشان زده‌اند و البته راه‌‌حلی جز این نمی‌بینند. فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر این‌که شکست آنها مسلم است گفت: آنها گنده‌گویی کردند و البته اگر هم نیرو بفرستند، چیز بدی نیست.

سرلشکر جعفری درباره شکست حصر نبل و الزهراء تاکید کرد: پیروزی بزرگی بود و نتیجه این پیروزی آن بود که عربستان و ترکیه مذاکرات صلح را کنار گذاشته و ادعای اعزام نیرو بکنند، این پیروزی نتیجه مقاومت شیعیان نبل و الزهراست و در آینده پیروزی‌های بیشتری در انتظار خواهد بود. وی با اشاره به پیروزی رزمندگان مقاومت در حلب اظهار کرد: رژیم‌صهیونیستی حق دارد که نگران باشد.

رضایی: بروز جنگ منطقه‌ای محتمل است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پس از شکست داعش و النصره در عراق (الرمادی) و سوریه (مخصوصا حلب)، عربستان و آمریکا تصمیم گرفته‌اند که سربازان سعودی را برای نجات باقیمانده تکفیری‌ها و درگیری با ارتش سوریه، وارد سوریه کنند. به گزارش ایسنا، محسن رضایی در این مطلب آورده است: در چنین شرایطی برخورد روسیه، ترکیه، عربستان و سوریه با یکدیگر و پس از آن هم ورود آمریکا و یک جنگ بزرگ منطقه‌ای، محتمل است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بی تردید دولت سعودی که دیوانه‌وار به هر اقدامی دست می‌زند، اگر چنین حرکتی را مرتکب شود،کل منطقه از جمله عربستان در آتش خواهد سوخت که البته ایران از آن دور خواهد بود.

در همین حال روزنامه دیلی استار هم در گزارشی با اشاره به احتمال اعزام نیروی زمینی از سوی عربستان سعودی و ترکیه به سوریه نوشت: در صورت جنگ زمینی ترکیه با ایران و روسیه و ورود ناتو به این درگیری، جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تام ویلسون، اندیشمند اندیشکده جکسون نیز معتقد است: اگر سعودی‌ها نیروی زمینی به سوریه بفرستند، این می‌تواند آغازگر یک جنگ تمام عیار باشد که تمامی منطقه را درگیر خود خواهد کرد.

سیاست ایران، رزم مستقیم نیست

همزمان با ادعای عربستان مبنی بر اعزام نیروی زمینی به سوریه، فرمانده سپاه درباره سیاست تهران در قبال بحران سوریه گفت: سیاست این نیست که از ایران افراد زیادی برای رزم مستقیم به سوریه بروند اما خیلی‌ها به دنبال این هستند که در سوریه به دفاع از حرم اهل بیت(ع) بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها