رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزش تاکید کردند

ضرورت تجلیل از ورزشکاران پاسدار ارزش‌ها

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره‌ شهدای ورزش کشور ـ که در ۲۱دی ۹۴ برگزار شده بود ـ صبح دیروز در همایشی که به همین منظور در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، منتشر شد.
کد خبر: ۸۷۸۵۶۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تقدیر از ابتکار جالب بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور تأکید کردند: لازم است جامعه بداند که فداکاری در راه دین و انقلاب، مخصوص یک قشر خاص نیست و همه اقشار در این مسابقه‌ عظیم و معنوی شرکت دارند. ایشان بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور را تقویت روحیه و اعتلای فکر انقلابی خواندند و افزودند: جوان ورزشکار به‌‌طور طبیعی برای بخش مهمی از جوان‌ها الگو است و اخلاق، رفتار و کیفیت و سبک زندگی او می‌تواند تأثیرگذار باشد و جامعه را به‌ سوی دین، اخلاق و معنویت سوق بدهد.

تقدیر از رفتارهای شایسته در محیط‌های ورزشی

رهبر معظم انقلاب اسلامی واژه‌ «پهلوان» را لقبی دارای امتیاز در ادبیات بومی و ملی برشمردند و با تجلیل از ورزشکارانی که در محیط‌های ورزشی رفتار شایسته انجام می‌دهند تأکید کردند: افتخارِ بالاتر از خواندن سرود ملی‌ و یا بالارفتن پرچم در سکوی قهرمانی، اقدام آن ورزشکاری است که حاضر نمی‌شود با حریف صهیونیست کشتی بگیرد و یا بانوی ورزشکاری که با چادر و یا حجاب کامل اسلامی روی سکوی قهرمانی می‌ایستد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این قبیل رفتارها را همانند رفتن به میدان جنگ و جلوه‌ای از روحیه‌ قوی ایرانی مسلمان خواندند و افزودند: این نشان‌دهنده‌ هویت یک ملت و استحکام عنصر و فلز مقاوم آنان است که در مقابل موج توهمات و احساسات توهم‌آمیز شکست نمی‌خورند و مغلوب نمی‌شوند و باید کاری کرد که محیط ورزش به این سمت حرکت کند.

رهبر انقلاب، تجلیل از ورزشکارانی را که به‌طور علنی در میدان قهرمانی از ارزش‌ها پاسداری می‌کنند، با ارزش خواندند و گفتند: یکی از کارهای لازم، تجلیل از ورزشکارانی است که اسم خدا را می‌آورند و یا بعد از آن‌که در رقابت پشت حریف را به خاک می‌رسانند سجده می‌کنند. ایشان این رویکرد را نمادی از هویت و شخصیت ایران اسلامی دانستند و با تأکید بر ضرورت تقویت آن اظهار امیدواری کردند که روزبه‌روز محیط ورزش پاکیزه‌تر و روشن‌تر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها