پوشش رسانه‌ای کنگره‌ مبارزه با جریان‌های تکفیری در رادیو ایران

مباحث و آرای مطرح، با حضور صاحب‌نظران، علمای اسلام از شیعه و سنی برای بررسی جریان‌های تکفیری در رادیو ایران پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۹۷۸
پوشش رسانه‌ای کنگره‌ مبارزه با جریان‌های تکفیری در رادیو ایران

به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران در خصوص انعکاس کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری گفت: به عنوان گروه فرهنگ و اندیشه با توجه به مسئولیت رسانه‌ای و با درخواستی که از رسانه برای حضور در کنگره‌ها وجود داشت و همچنین به خاطر اهمیت و حساسیت‌های موضوعات این گونه سمینارها این کنگره پوشش داده می‌شود.

وی افزود: با توجه با گستردگی کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، حضور افراد نخبه جهان اسلام از کشورهای مختلف و اهمیت آن‌ و طرح مسایل روز جهان اسلام،بر آن شدیم این مراسم را به صورت حضوری پوشش دهیم و تیم برنامه‌ساز رادیو ایران علاوه بر تهیه گزارش، مصاحبه با افراد صاحبنظر را هم انجام دهد.

یدالله گودرزی گفت: علما و دانشمندان همیشه مرجع و ملجا مردم بوده اند و روشنگری آنها در هدایت جامعه نقشی بی بدیل داشته، در اتفاقات تلخ چند سال اخیر هم علما کوشیده اند نقش روشنگرانه داشته باشند و مردم را نسبت به خطر افراط، انذار دهند این کنگره هم در شمار فعالیتهایی از این گونه است.

وی در خصوص لزوم پوشش رسانه‌ای این رویداد گفت: هرچند که جوانان ایرانی با فضا و اندیشه‌های روز اسلام در ایران آشنا هستند؛ اما چنین کنگره‌هایی برای پرهیز از اتفاقات انحرافی لازم است.

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران درباره ارزیابی این کنگره خاطرنشان کرد: تنها رسانه‌ای بودیم که برای کنگره برنامه‌سازی کردیم و توانستیم با شخصیت‌های مهمی همچون آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله جعفر سبحانی، آقای دکتر ولایتی، دکتر عبدالصاحب زبیر (رییس جمعیت علمای پاکستان) آقای صالحی (دبیر کنگره) و ... گفتگو داشته باشیم. به نظر من اگر این هم‌اندیشی که بین این بزرگواران بود ادامه پیدا کند، می‌تواند از اشاعه اندیشه‌های انحرافی و تکفیری جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها