سیدحسن نصرالله: دیکتاتوری‌های عربی حجم و اندازه خود را بشناسند

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه شب سخنرانی انجام داد که بخش زیادی از آن مربوط به موضوع ریاست‌جمهوری لبنان بود. نصرالله در آغاز سخنان خود، انفجار تروریستی روز جمعه در مسجد امام رضا(ع) در احساء عربستان را محکوم کرد و آن را دلیل دیگری بر ضرورت مبارزه ریشه‌ای با تروریسم دانست.
کد خبر: ۸۷۷۴۲۷

دبیرکل حزب‌الله سپس با اشاره به پرونده انتخاب رئیس‌جمهور لبنان و ادعای برخی طرف‌ها در خصوص دخالت ایران در این پرونده گفت: متهم کردن ایران به تعطیل کردن پرونده ریاست‌جمهوری و جلوگیری از به نتیجه رسیدن آن ظلم است. ایران در این پرونده دخالتی ندارد و هرگز دخالت نخواهد کرد. سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به برگزاری 35 انتخابات در ایران افزود: حتی در اوج جنگ تحمیلی و زیر موشکباران صدام که از سوی عربستان و شرق و غرب و کل دنیا حمایت می‌شد، یک روز انتخابات ایران به تعویق نیفتاد، اما کسانی که در عمرشان یک انتخابات هم برگزار نکرده‌اند، درباره دموکراسی در ایران سخن می‌گویند! پس بهتر است هرکس حجم و اندازه خود را بشناسد و از آن فراتر نرود.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان سپس درخصوص تعیین نامزد احراز منصب ریاست جمهوری لبنان اضافه کرد: ما و همپیمانان خود به این مساله اهتمام داریم که هرگونه اختلافی را که ممکن است میانمان رخ دهد، بر مبنای اصل گفت‌وگو و وحدت حل و فصل و مدیریت کنیم. نصرالله تاکید کرد: ما یک سال و نیم است که حمایت خود را از نامزدی ژنرال میشل عون برای تصدی ریاست جمهوری اعلام کرده‌ایم و همچنان بر این موضع خود و حمایت از نامزدی عون پایبندیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها