آنتونی سوول، جنایتکاری بالفطره بود که سال 2009 به اتهام قتل افراد زیادی بازداشت شد. پلیس آمریکا پس از دستگیری این مرد، اجساد متلاشی شده قربانیانش را در نقاط مختلف خانه وی ازجمله سقف، حیاط خانه، زیرزمین و حتی دیوارها پیدا کرد.
کد خبر: ۸۷۴۸۸۱
عکس کودکی هیولا

اندکی بعد، با تشکیل دادگاه، هیات منصفه، وی را به اتهام قتل 11 زن در ایالت «کلیولند» آمریکا، به مجازات اعدام محکوم کرد.

وی که پیش از این به عنوان تفنگدار در نیروی دریایی آمریکا خدمت می‌کرد و چگونگی کار با اسلحه را از آنجا فراگرفته بود، پس از دستگیری به خاطر جنایاتی که مرتکب شده بود پوزش خواست و گفت توضیحی برای این کار ندارد، اما این اظهار ندامت دروغین دلیلی برای چشمپوشی از گناهان وی در دادگاه نشد. جالب است بدانید همه قربانیان سوول را زنان سیاهپوست فقیر تشکیل می‌دادند و پلیس محلی نیز به علت نادیده گرفتن برخی دادخواست‌ها برای کمک در این پرونده مورد انتقاد قرار گرفته بود.

این قاتل پیش از این 15 سال به اتهام تجاوز زندانی شده بود و پلیس نیز شکایت دو زن از وی را که توانسته بودند از خانه‌اش فرار کنند، نادیده گرفته بود. پس از افشای این خبر رسانه‌های آمریکا، انگشت اتهامشان را متوجه پلیس ایالتی کردند؛ چراکه آ‌نها معتقدند پلیس ایالتی حتی با وجود شکایت‌هایی که از این مرد شده بود، هرگز خانه‌ وی را بازرسی نکرد.

معترضان و منتقدان این پرونده معتقدند که آخرین بار هم به‌صورت اتفاقی راز این جنایت‌ها فاش شده است و آن هم وقتی بوده که با شکایت یک زن که از چنگ مرد تبهکار گریخته بود ماموران مجبور به بازرسی خانه وی شدند. در نهایت پلیس اجساد سه زن را که در نقاط مختلف خانه وی دفن شده بودند، پیدا کرد. چند سال بعد، این جنایتکار پس از آزادی از زندان سال 2004 دوباره تبهکاری‌های خود را آغاز کرد و بعد از ربودن و تجاوز به زنان و دختران، آنها را به قتل می‌رساند. این مرد درست همانند الگوی قبلی خود، پس از آزار و اذیت طعمه‌هایش آنها را به قتل می‌رساند و اجسادشان را در خانه‌اش دفن می‌کرد. پرده‌برداری از جنایت‌های زنجیره‌ای این مرد، باعث رعب و وحشت زیادی در کلیولند اوهایو شده بود. با پخش این خبر بسیاری از کسانی که افراد خانواده‌شان در سال‌های گذشته ناپدید شده بودند، احتمال می‌دادند گمشده‌شان توسط این مرد به قتل رسیده باشد.

به گزارش یکی از خبرگزاری‌های این شهر، مایکل مک گراتف، رئیس پلیس کلیولند، با اعلام این که اجساد تعدادی از قربانیان از حیاط پشتی و نقاط دیگر خانه این مرد تبهکار کشف شده است، گفت: با این حال هنوز مشخص نیست آیا اجساد دیگری هم در مناطق دیگر این خانه دفن شده‌اند یا خیر؟

با بررسی پرونده جنایات آنتونی، مرکز پزشکی قانونی کلیولند نیز اعلام کرد که مانند دفعه قبل، تمامی اجساد پیدا شده مربوط به زنان سیاهپوست است که پنج نفر از آنان خفه شده و بقیه به شیوه‌های مختلف کشته شده‌اند.

بنابراین گزارش، ماموران پلیس با سگ‌های آموزش‌دیده و تجهیزات مخصوص مدت‌ها سرگرم جستجوی نقاط مختلف خانه بودند تا در صورت وجود اجساد دیگر، آنها را پیدا کنند. همچنین کارآگاهان نیز که احتمال می‌دادند تعدادی از اجساد قربانیان در خانه‌های نیمه‌کاره تا شعاع چند کیلومتری خانه وی دفن شده باشند تا مدت‌ها به بررسی این نقاط می‌پرداختند.

گرچه با اثبات گناهان این جنایتکار، وی در نهایت بسزای اعمالش رسید و اعدام شد، اما جالب اینجاست که پس از گذشت مدتی از اعدام وی، عکس‌های دوران کودکی او برای علاقه‌مندان به پرونده‌های جرم و جنایت به قیمت صدها دلار به فروش گذاشته شد! که این عکس‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرد و عده زیادی خواهان خریدشان بودند.

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها