اعضای باندی که قصد داشتند با نفوذ به سیستم بانکی 50 میلیارد تومان را پس از سرقت به خارج از کشور انتقال دهند، با تیزهوشی کارمند بانک ناکام ماندند.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۴

سردار بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان البرز در این باره گفت: با گزارش حراست یکی از بانک‌های شهرستان نظرآباد مبنی بر تردد افراد مشکوک در اطراف بانک، ماموران برای بررسی موضوع درآنجا حضور یافتند.

یکی از کارمندان بانک با مشاهده ماموران به آنها مراجعه کرد و گفت: افرادی من و خانواده‌ام را تهدید کرده و از من خواسته‌اند اطلاعات حساب مشتریان بانک را در اختیار آنها قرار دهم. آنها مدعی شده بودند در صورت همکاری دو میلیارد تومان دستمزد می‌گیرم.

با توجه به ادعای این کارمند مبنی بر حضور یکی از افراد این باند در داخل بانک، بلافاصله با مسدود کردن راه‌های خروجی، متهم بازداشت شد . در بازرسی بدنی از وی یک فلش و سی دی حاوی نقشه مربوط به سرقت از بانک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌داد که کارمند بانک، موضوع را به حراست بانک اطلاع داده بود اما متهمان که از موضوع باخبر شده بودند قصد داشتند روز حادثه قبل از انجام هر اقدامی از سوی ماموران انتظامی و امنیتی، بیش از ۵۰میلیارد تومان را از حساب بانک به خارج از کشور انتقال دهند. در ادامه تحقیقات متهم بازداشت شده اعتراف کرد همدستانش چهار نفر هستند.

جستجو برای دستگیری این افراد هم آغاز شد تا این که آنها سوار بر خودروی سوناتا در اطراف بانک، شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: با توجه به دستگیری تعدادی از اعضای باند و با راهنمایی آنها و اقدامات اطلاعاتی ماموران، هفت نفردیگر ازاعضای باند در تهران و هشتگرد دستگیر شدند. در ادامه تحقیقات از متهمان مشخص شد آنها آبان امسال نیز طی نقشه‌ای از پیش طراحی شده با تهدید و تطمیع کارمند یکی از بانک‌های تهران قصد دسترسی به سرور اصلی بانک را داشتند که با مخالف کارمند، در اجرای نقشه خود ناکام مانده‌اند. با اعتراف این باند 12 نفره همگی روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها